معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از درمان رایگان بیماری هپاتیت C در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم بیماری هپاتیت C را با پوشش بیمه‌ای و سایر اقدامات جهادی کادر بهداشت و درمان از کشور حذف کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سعید کریمی با اشاره به اقدامات مهم وزارت بهداشت، گفت: درمان هپاتیت C به شکل کامل تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران رایگان درمان می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: امسال این طرح را داریم که به سمت حذف بیماری از کشور برویم. در این راستا بیماران تا حد زیادی شناسایی شدند و در سامانه‌ها به ثبت رسیده‌اند.
 
کریمی تاکید کرد: درمان این بیماران نیز آغاز شده و تا امروز هم حدود 600 نفر تحت پوشش بیمه به شکل رایگان درمان شدند. امیدوارم بتوانیم مانند کاشت حلزون که صف انتظار درمان را به صفر رساندیم، ‌ در این بخش هم بتوانیم بیماری هپاتیت C را با پوشش بیمه‌ای و سایر اقدامات جهادی کادر بهداشت و درمان از کشور حذف کنیم.
 
 هپاتیت c نوعی عفونت است که عمدتاً کبد را تحت تأثیر قرار می ‌دهد و ابتلا به آن اغلب هیچ علائمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود و پس از چند سال به سیروز کبد می‌انجامد.
 
در بعضی موارد، افراد مبتلا به سیروز کبد همچنین درگیر نارسایی کبد، سرطان کبد یا عروق بسیار متورم مری و معده می شوند که این مورد می ‌تواند منجر به خونریزی تا حد مرگ شود.
شیوع هپاتیت c در ایران کمتر از نیم درصد بوده و در بین کشورهای همسایه دارای کمترین درصد افزایش این بیماری است.

لینک کوتاه
درمان رایگان بیماران هپاتیت C برنامه‌ریزی حذف بیماری کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما