رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جمعیت کشور در سال های اخیر 12 درصد رشد کرده است، تصریح کرد: در همین مدت تولید برق 35 درصد افزایش و مصرف آن هم 45 درصد رشد داشته است. در بخش گاز هم 54 درصد افزایش تولید داشتیم و مصرف 65 درصد بیشتر شده است. این اعداد نشان می‌دهد اگر بخواهیم اینها تراز شود به بهره وری نیاز داریم نه افزایش تولید انرژی.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی ساتبا، آرش نجفی در نشست تخصصی "بهره وری انرژی برق، سیاست گذاری، برنامه هایی اجرایی، عملکرد و چالش ها" که در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق برگزار شد گفت: این نشان می دهد که باید به راندمان توجه کنیم. در بحث انرژی تجدیدپذیر نیز توافق خوبی با ساتبا داشتیم.
وی با اشاره به تعامل خوب بخش خصوصی تعامل خوبی با ساتبا، خاطرنشان کرد: فرصت بسیار خوبی برای ورود بخش خصوصی به انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری فراهم شده است. به دولت پیشنهاد داده ایم که سرمایه گذاران خارجی تا تولید 5 هزارمگاوات حاضر به سرمایه گذاری هستند.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جمعیت کشور در سال های اخیر 12 درصد رشد کرده است، تصریح کرد: در همین مدت تولید برق 35 درصد افزایش و مصرف آن هم 45 درصد رشد داشته است. در بخش گاز هم 54 درصد افزایش تولید داشتیم و مصرف 65 درصد بیشتر شده است. این اعداد نشان می‌دهد اگر بخواهیم اینها تراز شود به بهره وری نیاز داریم نه افزایش تولید.

لینک کوتاه
کشور افزایش تولید انرژی

اخبار مرتبط

نظرات شما