رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی دما طی 2 روز آینده در غالب مناطق کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی 2 روز آینده در غالب مناطق کشور آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: امروز (19 بهمن‌ماه) بعد از ظهر در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر و احتمال رگبار باران و وزش باد وجود دارد.
 
وی افزود: از ظهر شنبه (21 بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب کشور بارش رخ می‌دهد. یکشنبه (22 بهمن‌ماه) در جنوب و جنوب غرب کشور و دوشنبه در جنوب، بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب استان کرمان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شدت بارش در روز یکشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر خواهد بود و همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.
 
وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران جمعه (20 بهمن ماه) صاف و غبار صبحگاهی در بعدازظهر کمی ابری و افزایش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد و طی شنبه (21 بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 15 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
 
ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای 8- و 7- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای 26 و 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است.

لینک کوتاه
کشور سامانه بارشی وضعیت جوی تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما