رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشتر با صنعت نفت و گاز شناخته می شود و معرفی دیگر توانمندی‌های کشور مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: دولت سیزدهم در سطح روابط تجاری و اقتصادی خود را از طریق روابط با کشورها ارتقا خواهد داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، آیت الله رئیسی روز یکشنبه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در محل سالن اجلاس سران گفت: بیش از هزار بازرگان و فعال اقتصادی و مسئولین اقتصادی کشورهای منطقه و خارج از منطقه از این رویداد بازدید خواهند کرد و این رویداد مهم سبب ارتباط اقتصادی و تجاری بین ایران و دیگر کشور ها خواهد شد و سطح ارتباطات تجاری و اقتصادی ارتقا خواهد یافت.
 
رئیس جمهور ادامه داد: ایران به صنعت و نفت بیشتر شناخته می‌شد، اما دیگر توانمندی های کشور به دلیل تاکید بر این دو، مورد غفلت واقع شده بود، لذا دولت سیزدهم با عمده کشورهایی که ارتباط دارد سطح روابط تجاری و اقتصادی خود را از وضع فعلی ارتقا خواهد داد.
 
آیت الله رئیسی نخستین گام برای توسعه روابط تجاری را شناخت توانمندی ها و ظرفیت ها دانست و اظهار داشت: ابتدا باید ظرفیت ها شناخته شود و ظرفیت دیگر کشورها نیز باید برای بازرگانان شناخته شود.
 
وی یکی از وظایف مهم دفاتر بازرگانی را معرفی کردن توانمندی ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی ایران به فعالان اقتصادی سایر کشورها برشمرد و افزود: در این دوره تلاش شده با فعال کردن این دفاتر، این ماموریت پیگیری شود.
 
رئیس جمهور برگزاری «ایران اکسپو» را زمینه خوبی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشورمان توصیف کرد و گفت: در این حوزه ما با عمده کشورهایی که در اتباط هستیم، سطح روابط تجاری و اقتصادی ما می تواند متفاوت شود و در سطح بالاتری قرار گیرد.

لینک کوتاه
آیت الله رئیسی روابط تجاری اقتصاد ایران دولت سیزدهم

اخبار مرتبط

نظرات شما