براساس اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت تعیین شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، تعیین رقم پاداش پایان خدمت کارکنان دولت در حالی است که جمعی از بازنشستگان 1400 چندی پیش، یک خواسته مهم خطاب به نمایندگان مجلس مطرح کرده بودند: در بازبینی و بررسی لایحه بودجه 1401، اعتبار کافی و مشخص برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که در سال جاری (1400) بازنشست می‌شوند، منظور کنند؛ پرداخت پاداش پایان خدمت باید از محل یک بند ریالی مشخص بودجه باشد و نباید آن را به فروش اموال دولتی یا اعتبارات مشروط منوط کنند.
 
آن‌طور که امروز رحیم زارع گفته، پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 445 میلیون تومان بود که پس از بحث و بررسی این عدد به 472 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
 
در تبصره 12 لایحه بودجه سال آینده آمده است پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده 107 قانون خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا 30 سال و تا سقف 445 میلیون تومان می‌شود.
 
در ماده 107 قانون خدمات کشوری به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته می‌شوند به ازای هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا 30 سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصی‌های ذخیره شده پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه
رقم پاداش پایان خدمت کارکنان دولت

اخبار مرتبط

نظرات شما