مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: به‌منظور عبور مطمئن و بدون خاموشی برق از تابستان سال آینده 180 اقدام طراحی و تدوین شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برنامه‌ریزی‌ها به این منظور از شهریورماه امسال آغاز شده که در قالب 180 اقدام در 6 محور طراحی شده است.

 
سخنگوی صنعت برق محورهای اقدام‌ها را شامل تامین برق، رفع محدودیت‌های شبکه انتقال و فوق توزیع، برنامه‌های مدیریت سمت تقاضا، مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف، مدیریت و کنترل شبکه و اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و آموزش و برنامه‌های مدیریتی و ستادی اعلام کرد.
 
رجبی‌مشهدی خاطرنشان‌کرد: اکنون این برنامه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردارند.
 
وزارت نیرو برای پشت سر گذاشتن تابستان بدون خاموشی در سال 1402 یک برنامه 142 اقدامی طراحی و اجرا کرد که سبب شد تابستانی بدون بروز خاموشی داشته باشیم.
 
در قالب این برنامه طرح پاداش سراسری صرفه‌جویی در مصرف برای مشترکان صنعت برق تدوین شد که بر اساس آن همه مشترکان می‌توانستند با کمترین میزان صرفه‌جویی از پاداش برخوردار شوند.
 
در همین ارتباط پیش‌تر سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه یک‌سوم قبوض برق مشترکان خانگی با اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی رایگان شد و حتی برخی مشترکان بستانکار شدند، گفت: صنعت برق امسال 2 هزار و 200 میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به 40 درصد از مشترکان پرداخت کرده است.

لینک کوتاه
خاموشی تابستان مشترکان قبوض برق مشترکان خانگی

اخبار مرتبط

نظرات شما