وزارت نیرو با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ مصرف بهینه برق در 2 سال گذشته پاداش خوش مصرفی برای مشترکان در نظر گرفت. آیا امسال هم این پاداش برقرار خواهد بود؟

به گزارش نسیم اقتصاد، وجود ناترازی در تولید و مصرف برق در 2 سال اخیر سبب شد وزارت نیرو برای کاهش این ناترازی اقدام‌های متعددی را در دستور کار قرار دهد.

بخشی از این اقدام‌ها در توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور انجام شد و در 2 سال گذشته ظرفیت نیروگاهی حدود هفت هزار و 500 مگاوات افزایش یافت و مقرر است این روند همچنان تداوم داشته باشد.

از طرف دیگر وزارت نیرو فقط به توسعه ظرفیت نیروگاهی بسنده نکرد و تلاش برای بهینه‌سازی مصرف را هم به طور جد در دستور کار قرار داد.

بر این‌ اساس و با هدف مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، در سال 1401 وزارت نیرو طرح اختصاص پاداش به مشترکانی که تا سقف الگو را رعایت می‌کردند دنبال کرد و به این مشترکان مبالغی را به‌عنوان پاداش خوش مصرفی پرداخت کرد.

در این طرح 500 تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی برای مشترکان در نظر گرفته شد و این امر سبب شد مردم همکاری مناسبی با صنعت برق داشته باشند.

سال 1402 وزارت نیرو مصمم شد دایره مشمولان پاداش را افزایش داده تا مشترکان بیشتری مشمول شوند.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو سال 1402 در همین باره گفت: امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سال گذشته وسیع‌تر خواهد بود و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مشترکانی که در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی 2 سیاست کلی وجود دارد که یکی، اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

محرابیان درباره طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی گفت: سال گذشته فقط مشترکانی که در چارچوب الگو میزان برق مصرفی خود را کاهش می‌دادند شامل پاداش می‌شدند، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شوند و به میزانی که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش خواهند شد.

وی خاطرنشان‌کرد: به طور مثال در مناطق عادی که الگوی مصرف برق 300 کیلووات است، اگر مشترکی سال گذشته 300 کیلووات برق مصرف کرده است و امسال مصرف خود را به 200 کیلووات برساند، به میزان 150 هزار تومان پاداش می‌گیرد.
اکنون که کم‌کم روزهای گرم سال فرا می‌رسند و آن‌طور که پیش‌بینی‌شده تابستان امسال از گرم‌ترین تابستان‌ها خواهد بود، وزارت نیرو برای مشترکان چه برنامه‌ای در نظر خواهد گرفت تا مردم بیشتر برای صرفه‌جویی همکاری کنند؟

 

لینک کوتاه
مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی وزارت نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما