معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران گفت: سال گذشته تولید 970 مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خورشیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ساختمان‌های ستادی این شرکت محقق شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، «سید مرتضی احتشامی» درباره نیروگاه خورشیدی 420 کیلوواتی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران افزود: این نیروگاه روی کانال پساب خروجی تصفیه‌خانه با مساحتی در حدود 2 هزار و 500 مترمربع با یک‌هزار و 177 پنل خورشیدی 340 واتی تجهیز شده است.

وی، درباره نقش انرژی‌های خورشیدی در تولید برق تصفیه‌خانه‌ها ادامه‌داد: این نیروگاه قابلیت تولید 678 مگاوات ساعت انرژی در سال را دارد و در حال حاضر برق تولیدی این نیروگاه در داخل تصفیه‌خانه مصرف می‌شود.

به گفته احتشامی، این پروژه تنها نیروگاه احداث شده روی کانال پساب در جهان است که ضمن جلوگیری از تبخیر پساب، از سطح بلااستفاده روی کانال‌ها استفاده می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران ادامه‌داد: اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در مردادماه سال 1397 به پایان رسیده و تا پایان سال 1401 به میزان 2 هزار و 555 مگاوات ساعت برق تولید کرده است که این میزان توان الکتریکی تولید شده توسط نیروگاه خورشیدی از انتشار یک‌هزار و 661 تن دی‌اکسیدکربن جلوگیری کرده است.

وی، درباره نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده در ساختمان‌های شرکت فاضلاب تهران خاطرنشان‌کرد: با ابلاغ بخش‌نامه وزارت نیرو برای تأمین 20 درصد برق مصرفی ساختمان‌های اداری توسط انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت فاضلاب تهران نسبت به احداث نیروگاه 282 کیلوواتی در ساختمان‌ها اقدام کرده است.

احتشامی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی ساختمان‌های اداری و تصفیه‌خانه‌های محلی شهرک غرب، اکباتان و شهید محلاتی نیز تا پایان سال 1401 در حدود 720 مگاوات ساعت برق تولید کرده است.

وی اظهار داشت: کنون 212 کیلووات از برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده، مطابق قرارداد فروش تضمینی با شرکت توزیع برق به فروش می‌رسد.

 

لینک کوتاه
انرژی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران برق

اخبار مرتبط

نظرات شما