مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: عملیات تعمیرات اساسی سه واحد از نیروگاه‌های شازند و یزد با موفقیت به پایان رسید و به‌این‌ترتیب 600 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور وارد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، «مسعود مرادی» افزود: مهم‌ترین تکلیف و رسالت این شرکت تحقق همه پروژه‌های ارتقای توان نیروگاهی با تمرکز جدی بر برنامه تعمیرات کیفی و به‌موقع است.

 
وی ادامه‌داد: بر اساس همین رویکرد و بنا به نیازهای فنی- مهندسی نیروگاه‌های کشور، عملیات تعمیرات اساسی سه واحد از نیروگاه‌های شازند و یزد با موفقیت به پایان رسید و به‌منظور تولید پایدار انرژی برق در اختیار کارفرمایان قرار گرفت.
 
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی در تشریح برنامه تعمیراتی در نیروگاه‌های هدف، خاطرنشان‌کرد: در نیمه دوم سال گذشته و بر اساس مکانیزم‌های موجود بیش از 45 پروژه در صنعت نیروگاهی در راستای تحقق برنامه ملی ارتقای واحده‌های نیروگاهی کشور برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.
 
مرادی، انجام تعمیرات اساسی واحده‌های شماره 4 بخار نیروگاه شازند، بخار شماره 2 و همچنین واحد گازی شماره 14 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را بخشی از این برنامه تکلیفی برشمرد و گفت: عملیات تعمیرات اساسی این واحدها به ظرفیت 600 مگاوات ساعت به پایان رسید وهم اکنون به شبکه سراسری سنکرون (متصل) شد.
وی با پُر اهمیت خواندن این اقدام‌ها، افزود: انجام چنین فعالیت‌های حساس و پیچیده مستلزم دانش مهندسی بالا بوده که این شرکت با اتکا به توانمندی‌های سخت‌افزاری ونرم افزاری خود از چنین ظرفیتی برخوردار است که امروزه نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

لینک کوتاه
برق شبکه سراسری شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما