معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تامین و مدیریت برق در تابستان سال آینده و تکرار تجربه موفق گذر از تابستان بدون خاموشی دو سال اخیر، گفت: کلید واژه رشد تولید در صنایعی چون فولاد، آهن، سیمان، خودروسازی و به طور کلی کارخانه‌های کشور برق است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، احمد حیدری در آیین تجلیل از خورشیدبانان گمنام(زحمتکشان تولید نیروی برق کشور)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای غزه، گفت: امروز یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران صنعت برق است و جوانان و متخصصان این سرزمین در بخش‌های مختلف صنعت برق مشغول فعالیت و خدمت ایثارگرایانه هستند.
معاون مالی، حقوقی و امور مجلس وزیر نیرو، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران، میزان تولید برق در کشور فقط معادل هفت هزار مگاوات بود، این در حالیست که قسمت اعظم آن به دست مستشاران خارجی مدیریت و کنترل می‌شد. خوشبختانه امروز با تلاش‌های جهادگران این عرصه تولید برق بیش از 90 هزار مگاوات است که بخش قابل توجه آن را برق تولیدی نیروگاه‌های حرارتی تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه تولید برق با رفاه، آسایش و آرامش همه هم‌وطنان در سراسر کشور ارتباط مستقیم دارد، ادامه داد: امروز 100 درصد جامعه شهری و بیش از 99 درصد جامعه روستایی و حتی روستاهای بیش از پنج خانوار از نعمت برق برخوردارند.
به گفته حیدری کلید واژه رشد تولید در صنایعی چون فولاد، آهن، سیمان، خودروسازی و به طور کلی همه کارخانه‌ها برق است.
معاون وزیر نیرو با اشاره به ناترازی‌ها میان تولید و مصرف برق طی سال 1400، از برنامه‌ریزی برای تامین برق پایدار تابستان سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین برق پیک تابستان سال آینده، تلاش شده تا هیچگونه مشکلی در تامین و هیچگونه خاموشی در برق بخش خانگی همانند سال‌های 1401 و 1402 رخ ندهد.
 

لینک کوتاه
برق رشد تولید صنایع کشور بدون خاموشی

اخبار مرتبط

نظرات شما