واحد 840 متری در نیاوران با رقم شگفت‌انگیز 218 میلیارد و 400 میلیون آگهی شده است. فروشنده ارزش هر متر را 260 میلیون درنظر گرفته؛ تقریبا سه برابر بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه یک.

به گزارش نسیم اقتصاد، فرارو نوشت: قیمت مسکن در منطقه یک که گران‌ترین نقطه بازار مسکن تهران است، به متری 87 میلیون و 100 هزار تومان رسیده، اما در نیاوران واحدهایی وجود دارد که چند برابر این رقم آگهی می‌شوند. مثلا فروشنده پنت‌هاوس 840 متری در نیاوران رقم پیشنهادی به خریداران را 218 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرده است؛ یعنی متری 260 میلیون تومان که این رقم تقریبا سه برابر بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه یک است. در طرف مقابل فرشنده‌های زیادی زیر قیمت منطقه یک در نیاوران دنبال مشتری هستند. سن بنا زیاد و نداشتن امکانات مهمی مثل آسانسور باعث شده تا ارزش هر متر از این واحدها کمتر از 87 میلیون و 100 هزار تومان باشد.
 
1- متوسط قیمت مسکن در منطقه یک به متری 87 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. به‌این ترتیب خرید خانه 50 متری که براساس آمارهای رسمی جزو متراژهای محبوب تهرانی‌ها در بازار مسکن است، چهار میلیارد و 355 میلیون تومان هزینه دارد و این رقم برای واحدهای 100 متری به‌طور میانگین هشت میلیارد و 710 میلیون تومان است. در عمل فروشنده‌های زیادی در همین بازه قیمت برای آپارتمان‌های 50 تا 100 متری نیاوران چشم‌انتظار خریدار هستند. مثلا واحد 83 متری در این محدوده پنج میلیارد و 810 میلیون تومان فروخته می‌شود؛ یعنی متری 70 میلیون تومان. چیزی که باعث شده فروشنده زیر قیمت منطقه دنبال مشتری باشد، عمر بنا 24 ساله این واحد و نداشتن امکانات مهمی مثل آسانسور است. این واحد پارکینگ هم ندارد. در خیابان مریم نیاوران واحد 76 متری را دقیقا شش میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی کرده‌اند. هشت سال از عمر بنا این واحد می‌گذرد و با امکاناتی مثل انباری و آسانسور فروخته می‌شود. این واحد مثل مورد قبلی پارکینگ ندارد.
 
2- قیمت آپارتمان در نیاوران گاهی به چند برابر متوسط ارزش خانه‌های منطقه یک می‌رسد. درحالی که طبق آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، میانگین قیمت آپارتمان‌های منطقه یک به متری 87 میلیون و 100 هزار تومان رسیده، تا دلتان بخواهد موردهایی در نیاوران داریم که ارزش هر مترشان 200 تا 300 میلیون تومان است. پنت‌هاوس 840 متری در نیاوران با قیمت شگفت‌انگیز 218 میلیارد و 400 میلیون تومان بین آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد. فروشنده ارزش هر متر از این واحد را 260 میلیون تومان درنظر گرفته است؛ تقریبا سه برابر میانگین ارزش مسکن در منطقه یک! این واحد لوکس چهار اتاق خواب و شش پارکینگ دارد و در ساختمان امکاناتی مثل استخر، سونا و جکوزی فراهم شده است. بین واحدهای لوکس و گران‌قیمت نیاوران، یک گزینه 600 متری با قیمت 180 میلیارد تومان ناقابل به‌چشم می‌خورد. به‌زبان ساده ارزش هر متر از این واحد حدود 300 میلیون تومان محاسبه شده است. این واحد علاوه بر پنج اتاق خواب، دارای شش پارکینگ است.
 
3- قیمت آپارتمان در نیاوران ممکن است کمتر از میانگین ارزش خانه‌های منطقه یک باشد؛ یعنی کمتر از 87 میلیون و 100 هزار تومان. واحدی 57 متری در این محدوده سه میلیارد و 900 میلیون تومان فروخته می‌شود. این واحد که هشت سال پیش در طبقه سوم ساخته شده، آسانسور ندارد و عمر بنا 10 ساله آن باعث شده تا نسبت به میانگین قیمت خانه‌های منطقه یک، با قیمت کمتری آگهی شود. واحد 53 متری دیگری با عمر بنا بیش از 30 سال و قیمت سه میلیارد و 760 میلیون تومان یکی دیگر از آپارتمان‌های ارزان‌قیمت نیاوران است. داشتن پارگینگ را باید مهمترین آپشن این واحد قدیمی‌ساز بدانیم وگرنه باوجود قرار گرفتن واحد در طبقه چهارم، خبری از آسانسور در ساختمان نیست.

لینک کوتاه
قیمت‌ مسکن شمال تهران آپارتمان

اخبار مرتبط

نظرات شما