بیت‌الله ستاریان، استاد دانشگاه و پژوهشگر اقتصاد مسکن با بیان اینکه ساختار آماردهی در بخش مسکن در بانک مرکزی و مرکز آمار بسیار ضعیف است و موضوعات متعددی در بخش مسکن را باید آمارگیری کنیم تا به عدد واقعی برسیم،‌ به هم‌میهن گفت: آمارهای ارائه‌شده با ابهامات بسیاری مواجه است. آمارگیری‌ای که امروز انجام می‌شود، بسیار ساده است و این آمارها بر مبنای کار کارشناسی انجام نمی‌شود، از این رو سیاست‌گذاری در این حوزه نیز اشتباه می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، هم میهن نوشت: وی ادامه داد:بیش از دو دهه است که هر ساله باید یک میلیون مسکن ساخته شود اما در نهایت 300هزار واحد مسکن تولید می‌شود و این رقم در دو سال اخیر نیز کاهش یافته و به 200هزار واحدمسکن رسیده است.
ستاریان با اشاره به اینکه معاملات مسکن روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: «در سال 90 رکود مسکن سه‌سال‌ونیم طول کشید اما یکباره فنر جمع‌شده آن باز شد و شاهد رشد بیش از 150‌درصد قیمت مسکن بودیم. رکود مسکن به معنای این نیست که روند افزایشی قیمت مسکن متوقف شده است. عدم تولید در ساخت مسکن موجب شده تا با وجود تقاضای موجود، مسکن موردنظر تامین نشود. در این شرایط اقتصادی و با این میزان تسهیلات نمی‌توان انتظار ساخت یک میلیون مسکن را در کشور داشت.»

لینک کوتاه
مسکن کشور دولت رئیسی

اخبار مرتبط

نظرات شما