معاون وزیر راه گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از 140 هزار واحد باقی مانده از مسکن مهر تکمیل شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب 9 آذر ماه موضوع توسعه زیرساخت شهرهای جدید مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل مترو به سوالاتی پاسخ دادند.
 
جعفری گفت: از آنجایی که سرریز جمعیت کلانشهرها به سمت شهرهای جدید می‌رود. یکی از عواملی که برای جذب جمعیت در شهرهای جدید جذابیت ایجاد می‌کند. امکان تردد سریع، ارزان و ایمن از شهر جدید به سمت کلانشهرها است. این مهم امروز در پرند اتفاق افتاد. و دو دستور ریاست جمهوری در حوزه مترو و مسکن این شهر جدید محقق شد.
 
معاون وزیر راه با اشاره به برنامه‌ها برای توسعه زیرساخت شهرهای جدید گفت: به تبع تولید مسکن در شهرهای جدید مهمترین اولویت ما در کنار بحث سکونت. توجه به زیرساخت‌ها است. اگر می‌خواهیم شهرهای جدید را با نگاه شهرسازی توسعه دهیم. باید به حوزه زیرساخت‌ها نیز توجه کنیم. در این حوزه به دلیل عدم توجه دولت‌های قبل، شاهد عقب ماندگی‌هایی هستیم. که جبران آن بار سنگینی را به دولت سیزدهم تحمیل می‌کند. در سال‌های اخیر پروژه‌های زیادی را برای زیرساخت‌های آموزشی و درمانی در شهرهای جدید افتتاح کردیم. و یکی از مهمترین پروژه‌های ما در حال حاضر ایجاد بیمارستان در شهرهای جدید است.
 
هرمزی در خصوص تکمیل پرونده مسکن مهر در دولت سیزدهم گفت: در شهرهای جدید 240 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده داریم. که به دولت سیزدهم محول شده. که بیش از 60 هزار واحد آن در شهرهای جدید است. در پرند 95 هزار واحد مسکن مهر داریم. که تاکنون بیش از 94 هزار واحد آن تکمیل و تمام شده است. بیش از 31 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند داریم. که از ابتدای دولت آغاز شد. با تدبیر و تامین منابعی که صورت گرفته. پیش بینی می‌کنیم. تا پایان امسال بخش عمده 140 هزار واحدی که از مسکن مهر باقی مانده تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه
مسکن مهر نهضت ملی مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما