محسنی بندپی گفت:‌ در سه ماهه نخست سال 98 نسبت به سال گذشته، حدود 2.2 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، انوشیروان محسنی بندپی استاندار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد آخرین پرژه‌های اقتصادی، اظهار کرد: معضل نبود اشتغال مناسب برای جوانان همواره یکی از چالش‌های تهران و کشور بوده. از این رو استانداری تهران بررسی و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی را در اولویت کار‌های خود قرار داده است تا به این واسطه شرایط بهتری رقم بخورد.

محسنی بندپی بیان کرد: در واقع در این برهه زمانی تمام کارگروه‌ها در زمینه مسائل اقتصاای فعال هستند که موضوعاتی همچون ایجاد رونق تولید در ابعاد ارائه تسهیلات و جذب سرمایه‌گذار، ایجاد سازوکار‌های مناسب و فرآیند‌های تسهیل‌کننده کسب‌و‌کار، تقویت و کنترل فاکتور‌های مهم در اشتغال‌زایی و معیشت عام و... را دنبال می‌کنند.

استاندار تهران مطرح کرد: در سه ماهه نخست سال 98 نسبت به سال گذشته، حدود 2.2 درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده که این امار حاکی از ثمره‌بخش بودن کارگروه‌ها و برنامه‌های تدوینی است.

وی ابراز کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت سه هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال‌زایی 12 هزار نیروی انسانی پروژه‌ها اعطا شده که برخی پروژه‌های مربوط به آن نیز افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرده است.

محسنی بندپی خبر داد: صنعت پالایش شیر کالا در تهران به تنهایی توانسته تا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص دهد و به همین میزان منجر به اشتغال مستقیم شود. البته واحد تولیدی آن هنوز به وحله آغاز کار نرسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه
کاهش ۲.۲ درصدی نرخ بیکاری تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما