نشست آنلاین در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر کشور‌های عضو گروه بریکس برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از گروه بین الملل ساتبا، در این جلسه که با میزبانی انجمن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر روسیه (RREDA) به مدت 4 ساعت برگزار شد نمایندگانی از انجمن‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور‌های چین، هند، روسیه، برزیل، مصر و ایران به وضعیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، زنجیره ارزش تجهیزات انرژی خورشیدی و بادی و ارتباط آن‌ها با برنامه توسعه فناوری هیدروژن و نیروگاه‌های اتمی مقیاس کوچک (SMR) پرداختند.
 
مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران (IrREA) نیز در این نشست، چشم انداز توسعه، انواع مدل‌های سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و دستاورد‌های اخیر ایران در ایجاد تابلو سبز بورس انرژی و مشارکت مردم در احداث نیروگا‌های خورشیدی پشت بامی را برای حضار تشریح کرد.
 
کشور‌های عضو بریکس به خصوص چین، هند و برزیل گام‌های بی‌سابقه‌ای برای توسعه انرژی‌های پاک برداشته‌اند و اهداف بلندپروازانه‌ای برای توسعه این صنعت تعیین کرده‌اند. این کشور‌ها پتانسیل خوبی برای همکاری در تامین مالی، سرمایه گذاری مشترک، تولید تجهیزات و همکاری فناورانه دارند.

لینک کوتاه
سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر کشور‌های عضو گروه بریکس

اخبار مرتبط

نظرات شما