قیمت خانه 100 متری در گران‌ترین نقاط بازار مسکن تهران به‌طور متوسط به 13.5 میلیارد رسیده است. خانه‌های زیر قیمت در این بخش شهر یا عمربنای بالایی دارند یا از امکانات مهمی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ محروم هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، فرارو نوشت: متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران که جزو گران‌ترین نقاط پایتخت است، به‌حدود متری 135 میلیون رسیده. قیمت خانه 100 متری در منطقه یک به‌این ترتیب براساس آمارهای رسمی حول‌وحوش 13 میلیارد و 500 میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما برای پیدا کردن واحدهای زیرقیمت در منطقه یک، بهتر است به‌جای محله‌های گرانقیمتی مثل نیاوران، زعفرانیه، الهیه و ... سراغ محله‌هایی مثل اراج، ازگل، شهرک نفت و ... برویم و در قدم بعدی بی‌خیال امکاناتی مثل آسانسور و پارکینگ شویم.
 
قیمت آپارتمان 100 متری در محله ازگل توسط فروشنده‌ای 13 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده رقم پیشنهادی خودش را دقیقا معادل متوسط قیمت خانه‌های منطقه یک تعیین کرده. خانه‌ای که 10 سال از عمربنا آن می‌گذرد و در فهرست امکانات آن چیزی به‌اسم آسانسور و پارکینگ دیده نمی‌شود.
 
قیمت مسکن در منطقه سه یعنی جایی که محله‌هایی مثل قلهک، دروس و ... وجود دارد، در آبان امسال از متری 135 میلیون رد شد و عنوان گران‌ترین منطقه تهران را مال خود کرد. در بخشی از خیابان شریعتی که جزوی از منطقه سه تهران به‌حساب می‌آید یک خانه 100 متری نوساز را با قیمت 13 میلیارد برای فروش گذاشتند. رقم پیشنهادی فروشنده رسما زیر قیمت منطقه است، اما احتمالا نداشتن چیزهایی مثل پارکینگ و انباری، فروشنده را وادار به چنین قیمت‌گذاری کرده است.
 
منطقه 18 رسما نقطه مقابل مناطق سه و یک قرار دارد. یعنی با ارزان‌ترین منطقه بازار مسکن تهران طرف هستیم که متوسط قیمت خانه در این بخش از پایتخت براساس آماری‌های رسمی حدود متری 35 میلیون تومان محاسبه شده است. از این لحاظ می‌توانیم بگوییم قیمت مسکن در ارزان‌ترین نقطه تهران تقریبا یک‌چهارم عددورقم‌های فعلی در منطقه سه و یک برآورد می‌شود.
 
منطقه 18 محله‌هایی مثل یافت‌آباد را در خود جای داده و اگر بخواهیم در این بخش از شهر سراغ خانه‌های زیر قیمت برویم، باید تقریبا از همان تاکتیک مورد نیاز در محله‌های گرانقیمت کمک بگیریم. مثلا بین جدیدترین آگهی‌های فروش آپارتمان در یافت‌آباد با موردی 40 متری روبرو می‌شویم که فروشنده قیمت پیشنهادی خودش را یک میلیارد و 350 میلیون تومان تخمین زده است.
 
قیمت آپارتمان نقلی که در یافت‌آباد برای فروش گذاشته شده، به‌ازای هر متر 33 میلیون و 750 هزار تومان است. نداشتن آسانسور و پارکینگ احتمالا همان عاملی است که در تعیین قیمت این خانه تاثیر داشته و باعث شده فروشنده متری یک میلیون و 250 هزار تومان زیر قیمت منطقه، چشم‌انتظار مشتری باشد.
 
منطقه پنج براساس جدیدترین آمارهای رسمی، به‌عنوان محبوب‌ترین بخش بازار مسکن تهران معرفی شده است. طوریکه به‌تن‌هایی نزدیک 15 درصد از کل معاملات بازار مسکن تهران در این بخش از شهر به امضا رسیده و بانک مرکزی می‌گوید متوسط قیمت مسکن در منطقه پنج به کمی بیش از متری 101 میلیون ارتقا پیدا کرده است.
 
قیمت خانه 100 متری در منطقه پنج با این اوصاف باید به‌شکل میانگین 10 میلیارد و 184 میلیون تومان باشد، اما وقتی سراغ جدیدترین فایل‌های مسکونی این بخش از شهر می‌رویم، امکان ملاقات با عدد و رقم‌های کمتر را پیدا می‌کنیم.
 
جنت‌آباد جنوبی یکی از محله‌های واقع در منطقه پنج تهران است و به‌عنوان مثال فروشنده‌ای حاضر شده بابت آپارتمان 95 متری خودش، متری 89 میلیون و 473 هزار تومان قیمت بگذارد. به‌این ترتیب قیمت پیشنهادی فروشنده، تقریبا متری 12 میلیون از متوسط قیمت خانه‌های منطقه پنج کمتر است و در این اتفاق عمر بنا 12 ساله و نبود انباری و آسانسور بی‌تاثیر نبوده است.
 
قیمت مسکن در مناطق هفت و هشت تهران بیشتر از هر جای دیگر پایتخت به میانگین قیمت‌ها نزدیک‌تر است و تقریبا نصف مناطق سه و یک برآورد می‌شود. بانک مرکزی می‌گوید میانگین ارزش خانه‌های منطقه هفت در ماه گذشته متری 72 میلیون و 480 هزار تومان بوده و این عدد در منطقه هشت 73 میلیون و 200 هزار تومان به‌ثبت رسیده است.
 
آپارتمان 100 متری در نظام‌آباد تهران درحالی معادل شش میلیارد و 900 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده، که ارزش همین خانه در منطقه هفت به‌طور متوسط کمی بیش از هفت میلیارد و 248 میلیون تومان است که خب نداشتن آسانسور، انباری و پارکینگ در شیوه قیمت‌گذاری آن تاثیر داشته است.
 

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در تهران
 

متراژ و محدوده

عمربنا

توضیحات

قیمت کل

قیمت پیشنهادی فروشنده بابت هر متر

متوسط قیمت منطقه

100 متر/ اُزگل

10 سال

بدون آسانسور و انباری

13.5 میلیارد

135 میلیون

135 میلیون تومان

100 متر/ شریعنی (منطقه سه)

نوساز

بدون پارکینگ و انباری

13 میلیارد

130 میلیون

135 میلیون و 740 هزار تومان

95 متر/ جنت‌آباد جنوبی

12 سال

بدون آسانسور و انباری

هشت میلیارد و 500 میلیون تومان

89 میلیون و 473 هزار تومان

101 میلیون و 840 هزار تومان

100 متر / نظام‌آباد

پنج سال

بدون آسانسور، انباری و پارکینگ

شش میلیارد و 900 میلیون تومان

69 میلیون تومان

72 میلیون و 480 هزار تومان

40 متر/ یافت‌آباد

یک سال

بدون آسانسور و پارکینگ

یک میلیارد و 350 میلیون تومان

33 میلیون و 750 هزار تومان

35 میلیون و 100 هزار تومان

 

 


لینک کوتاه
تهران خانه ارزان قیمت مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما