نمایندگان اصلی توزیع قطعات تولیدی گروه عظام از سراسر ایران در یک نشست هم اندیشی گرد هم آمدند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از الف، در این جلسه ایروانی به عنوان مدیر این هلدینگ با اشاره به موانع تولید، استراتژی های این گروه تولیدیرا “توسعه و گسترش تولید و افزایش عمق داخلی سازی قطعات، با تکیه بر دانش و توان مهندسین داخلی و کاهش ارزبری” اعلام کرد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی، هدف گروه عظام را بعنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان قطعات خودرو در ایران “تولید با بهترین کیفیت و تثبیت قیمت ها علیرغم افزایش نهاده های تولید و در نهایت تامین نیاز مصرف کنندگان قطعات خودرو” بیان داشتند.وی با تاکید بر اینکه صنعت قطعه سازی در ایران به نسبت سال های گذشته رشد خوبی داشته است گفت:هم اکنون کیفیت قطعات ‌"این صنعت در سال جاری با چالش هایی نظیر افزایش و عدم ثبات در نرخ ارز، مشکلات گمرکی و عدم ترخیص به موقع قطعات و مواد اولیه تولیدی، افزایش شدید قیمت مواد اولیه همچون فولاد و آلومینیم، مس و مواد شیمیایی سلولزی و بازگشت تحریم ها مواجه شده است."
 
یدکی ایرانی بسیار بیشتر از قطعات چینی است که در بازار وجود دارد. وی تاکید کرد :قیمت قطعات خودرو در یک دوره زمانی معین به نسبت گذشته کاهش پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است این گروه صنعتی با تولید بیش از 500 نوع از قطعات استراتژیک خودرو در بخش های برق و الکترونیک ، ایمنی و امنیتی، مکاترونیک، تعلیق و انتقال قدرت، فرمان، قطعات موتوری، تزیینات و پلیمری به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات اصلی خودرو در کشور بوده و با پشتیبانی از خطوط تولید خودروسازان و تامین نیاز بازار لوازم یدکی خودرو به زمینه اشتغال مستقیم برای حدود 5000 نفر را در کارخانجات خود فراهم نموده با همکاری بیش از 500 شرکت تامین کننده در داخل کشور با تعداد 25000 نفر در شرکت های تامین کننده داخلی سهم بسزایی در کارآفرینی و ارتقاء تولید ملی ایفا نموده است.

گفتنی است این صنعت در سال‌جاری با چالش هایی نظیر افزایش و عدم ثبات در نرخ ارز، مشکلات گمرکی و عدم ترخیص به موقع قطعات و مواد اولیه تولیدی، افزایش شدید قیمت مواد اولیه همچون فولاد و آلومینیم، مس و مواد شیمیایی سلولزی و بازگشت تحریم ها مواجه شده که باعث کاهش تولید، بهره وری و تحمیل مشکلات مضاعف به شرکت های تولیدی شده است.

انتظار می‌رود دستگاه های مسئول با تدبیر و حمایت از این صنعت که به عنوان سومین صنعت مهم کشور بعد از صنعت نفت و بانکداری است توجه لازم نموده و قدم در جهت رفع مشکلات فوق برداشته تا زمینه بهبود و ثبات در شرایط تولید فراهم گردد.

صنعت خودرو در ایران پس از صنایع نفت و بانکداری، بیشترین سهم را در توسعه کشور بر عهده داشته و به جایگاه نخست در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و یازدهم در جهان دست پیدا کرده است.

هدف گذاری برای تولید سالانه 3 میلیون خودروی سواری و وانت و 120 هزار دستگاه خودروی سنگین می‏تواند ضمن اشتغال‏زایی جهت حدود 50٫000 نیروی کار، سهم 4 درصدی از تولید ناخالص ملی را نیز به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه
قیمت لوازم یدکی خودرو کاهش قطعات ایرانی چینی‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما