رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران ضمن اشاره به کاهش 30 هزار تومانی قیمت گوساله نر و گاو درباره واردات دام توضیح داد که دام به اندازه نیاز داریم و هیچ کمبودی وجود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که قیمت دام زنده چه تغییراتی داشته است؟ گفت: قیمت دام زنده گوساله نر کیلویی 180 تا 190 هزار تومان است که در یک ماهه اخیر گوساله نر زنده و ماده گاو حدود 30 هزار تومان کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت تولید داخل بسیار کاهشی شده، زیرا  آنقدر گوشت وارد شده که بازار را اشباع کرده است گفت: در نتیجه با کاهش تقاضا، دام روی دست دامداران مانده و خریداران تمایل دارند گوشت وارداتی بخرند.
 
 رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی نیز از گوشت‌های وارداتی استفاده می‌کنند و کسی گوشت ماده گاو را نمی برد.
 
مقدسی با اشاره به اینکه باید واردات گوشت با ارز ترجیحی منطقی باشد، گفت: متاسفانه این گوشت‌ها با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تبدیل به سوسیس و کالباس شده و از آن طرف صادر می شوند که در حقیقت سود اصلی را دیگران می‌برند.
 
 رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی گاوداران در پایان گفت: دام به اندازه نیاز داریم و هیچ کمبودی وجود ندارد و نیاز به واردات نیست.

لینک کوتاه
کاهش قیمت دام زنده سنگین گوشت واردتی بازار گوشت

اخبار مرتبط

نظرات شما