شاخص کل بورس ریزش نزدیک به 5000 واحدی را در پایان معاملات امروز ثبت کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز ریزش نزدیک به 5 هزار واحدی را تجربه کرده است، ارزش معاملات خرد عدد 3,889 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 15% کاهش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 2,877 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم 703 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1,115 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم 97 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.
 
ارزش صف‌های خرید 145 میلیارد تومان است که کاهش 276 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 168 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 655 میلیارد تومان قرار دارد.
 
بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 374 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات 322 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات 260 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
گروه اطلاعات و ارتباطات با ارزش معاملات 46 میلیارد تومان (2 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات 26 میلیارد تومان (1.5 برابر میانگین هفتگی) و گروه قند و شکر با ارزش معاملات 35 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

لینک کوتاه
ریزش شاخص کل بورس معاملات

اخبار مرتبط

ریزش 848 واحدی بورس

ریزش 848 واحدی بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 21 آبان) با 848 واحد کاهش، در ارتفاع 2... 21 آبان 1402

نظرات شما