به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار همایش تبیین نقش ایمنی در کنترل عوامل زیان آور در محیط کار در مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران برگزار گردید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در این همایش که در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات ساختمان اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی برگزار شد نقش و اهمیت بهداشت حرفه ای در حفظ و ارتقاء سطح سلامت پرسنل و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های شغلی و عوامل زیان آور محیط کار و همچنین تاثیر رعایت الزامات ایمنی در کنترل حوادث ناشی از کار در محیط های صنعتی برای کارکنان صنعت نفت و حفاری تبیین شد.
 
دکتر سلطان زاده استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم در حوزه مهندسی بهداشت حرفه ای به عنوان استاد مدعو با اشاره به آمار حوادث و بیماری‌های شغلی، مسایل مرتبط با بهداشت حرفه ای و ایمنی در محیط های کاری ونقش آنها در بهبود وضعیت محیط کار و کاهش هزینه های ناشی از حوادث و بیماری های ایجاد شده در صنعت به دلیل نادیده گرفتن اصول بهداشت حرفه ای و ایمنی را تشریح کردند.
 
بر پایه این گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان، رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز و کارشناسان بهداشت حرفه ای این مرکز، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز و کارشناسان بهداشت حرفه ای این مرکز، رئیس و کارکنان بهداشت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیر و رئیس عملیات ایمنی و رئیس بهداشت مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران از جمله حاضرین این همایش بودند.
 
گفتنی است روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار در واقع یک فعالیت بین المللی با هدف نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است که در این ارتباط همایش های مختلفی با هدف  ارتقای آگاهی مردم و افزایش امنیت و سلامت در محیط کار برگزار می گردد.

لینک کوتاه
روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار