شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش 7772 واحدی مواجه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از 7700 واحدی مواجه شده و به جایگاه 2میلیون و 168 هزار واحد رسید.
 
امروز معاملات بازار سرمایه چنگی به دل نزد و ارزش معاملات خرد نیز پایین بود. ارزش معاملات خرد عدد 4,679 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 6% و نسبت به میانگین ماهانه 15% کاهش داشته است. از نمادهای بزرگ بازار سرمایه تنها نماد ذوب وضعیت پرتقاضایی را کسب کرده و بیشتر نمادهای شاخص ساز وضعیت منفی داشتند.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,216 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 211 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 474 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز 71 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. این در حالی است که در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.
 
ارزش صف‌های خرید 309 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 106 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 14 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 242 میلیارد تومان قرار دارد.
 
بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 491 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات 416 میلیارد تومان (1 برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات 363 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
گروه رایانه با ارزش معاملات 98 میلیارد تومان (1.3 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه نهادهای مالی واسط با ارزش معاملات 90 میلیارد تومان (1.3 برابر میانگین هفتگی) و گروه لاستیک و پلاستیک با ارزش معاملات 64 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.
 
 
 
 

لینک کوتاه
شاخص کل بورس معاملات بورس

اخبار مرتبط