مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اکنون 700 میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و با بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، مجید چگنی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در آئین امضای تفاهم نامه در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز گفت: صنعت گاز صنعت گسترده‌ای اینکه اعم از تکنولوژی و آمار و ارقام تولید در جهان چشمگیر است و میزان تولید در کشور بی نظیر است و اقداماتی برای دانش بنیان‌ها از سال‌های گذشته در جریان است.
 
وی ادامه داد: قانون جهش تولید، تکالیف و نقشه راه را مشخص کرده است و کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این قانون به‌عنوان کشور مترقی معرفی شود.
 
چگنی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه صنعت گاز را پروژه ملی هوشمندسازی نظام توزیع گاز است و این پروژه به‌صورت پایلوت در 6 استان انجام می‌شود که شامل ساخت کنتورهای هوشمند، سکوهای نرم‌افزار و انتقال اطلاعات است.
 
به گفته این مقام مسؤول این پروژه در این 6 استان امسال آغاز می‌شود و پس از آن، این پروژه ملی به صورت سراسری در کل کشور اجرایی می‌شود و اولویت ما استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز اضافه کرد: اکنون 700 میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد داریم و با بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم.
 
وی ادامه‌داد: مجموعه قراردادها و مجوزهای اخذ شده با زیست بوم فناوری به بیش از 6 هزار میلیارد تومان برسد و با مجوزهای در دست اقدام ساخت اول 60 میلیون یورو است.
 
چگنی اضافه کرد: از محل صرفه جویی ساخت 40 قلم کالای راهبردی حاصل خواهد شد و صرفه‌جویی 250 میلیون دلاری انجام می‌شود که برای 2300 نفر اشتغال‌زایی به دنبال دارد.
 
چگینی با اشاره به پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز، گفت: برای هوشمند کردن نظام توزیع گاز کشور نیاز به 4 میلیارد دلار اعتبار است که به این منظور دانش‌بنیان‌ها در اولویت قرار دارند.

لینک کوتاه
هوشمندسازی توزیع گاز شرکت ملی گاز ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما