مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: 117 روستا تنها در دو سال گذشته و از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم به شبکه گاز متصل شده‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی‌نژاد روز جمعه (15 دی‌ماه) در آستانه سفر استانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به زنجان و در آئین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان که با حضور مجید چگنی، معاون وزیر نفت، مدیران استانی و مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: اکنون همه شهرهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و از 912 روستای استان، 719 روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند و با گازرسانی به 64 روستای دیگر (که در طرح‌های پیشین به تصویب رسیده است) تا دهه فجر و هفته دولت در سال آینده تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز به بیش از 97 درصد می‌رسد.
 
وی افزود: با تکمیل طرح‌های مصوب گازرسانی به روستاها، حدود 50 روستای واجد شرایط گازرسانی در استان باقی خواهد ماند کع طراحی آنها انجام شده و منتظر اخذ مجوزهای لازم هستیم، ضمن اینکه برای 29 روستا نیز مطالعات امکان‌سنجی برای گازرسانی در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی در جریان دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌های گازرسانی به هشت روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو و بایندر بیش از 440 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و در پی آن 496 مشترک جدید به شبکه گاز استان افزوده شده است.
 
سلیمانی‌نژاد با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به نهضت ملی مسکن زنجان تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به جرأت گفت که با همت کارکنان شرکت گاز استان و مدیران استانی، شبکه‌گذاری و گازرسانی به این پروژه‌ها فراتر از برنامه و جلوتر از مسکن‌های ساخته‌شده است و شبکه‌گذاری برای 7360 واحد مسکونی با 600 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان تلاش دارد گازرسانی به بخش مولد اقتصاد هرچه بیشتر انجام شود، گفت: در چارچوب برنامه‌های دومین سفر رئیس‌جمهوری به استان، بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به 45 واحد تولیدی با اعتبار بیش از 240 میلیارد ریال انجام خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پایان با تأکید بر اینکه مدیریت بهینه مصرف نیاز همیشگی صنعت گاز برای توسعه گازرسانی در بخش‌های مختلف است، بیان کرد: اقدام‌های شرکت گاز استان زنجان در زمینه گازرسانی در بخش خانگی و صنعتی قابل توجه است و در زمینه مسائل فرهنگی برای مدیریت مصرف بهینه از پیشگامان در طرح همیار گاز هستیم.

لینک کوتاه
گازرسانی روستای زنجان دولت سیزدهم

اخبار مرتبط

نظرات شما