رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: سالانه 4 میلیون تن قیر از کشور به خارج صادر می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، محمدمهدی حیدری بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی قیر ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از قیر تولیدی کشور حدود 2 میلیون تن برای مصرف داخلی بوده و چهار میلیون تن نیز صادر می‌شود.
 
وی ادامه داد: 180 واحد تولید کننده قیر در کشور وجود دارد که حدود 50 واحد گواهی استاندارد را از سوی وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده و ساماندهی باقی واحدها نیز انجام می‌گیرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم بازدید از کارخانه‌های تولیدی قیر افزود: با توجه به اینکه بزرگترین مصرف کننده قیر وزارت راه و شهرسازی است بنابراین نظارت و کنترل و تهاتر قیر در کشور به این وزارتخانه واگذار شده است.
 
حیدری ادامه داد: کیفیت تولیدی قیر در اولویت بوده و واحدهای تولیدی گواهینامه فنی را باید اخذ کنند.
 
وی با اشاره به مناسب بودن کیفیت تولیدی قیر در آذربایجان‌غربی افزود: در آذربایجان‌غربی چهار مجموعه تولید کننده با ظرفیت 500 هزار تن در سال و چهار هزار تن در روز در حال فعالیت است.
 
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از این میزان قیر تولیدی 250 هزار تن مصرف استان و باقی صادراتی است، یادآور شد: مجموعه‌های دیگری نیز درخواست تولید و راه‌اندازی مرکز قیر دارند که درخواست آنها در دست بررسی است.
 
وی افزود: تولید قیر در آذربایجان‌غربی طبق استانداردهای بین المللی است و صادرات به سه کشور ارمنستان، ترکیه و گرجستان و استان‌های همجوار انجام می‌شود و بر اساس استانداردهای لازم کیفیت مورد تاکید را دارا است.

لینک کوتاه
سالانه قیر کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما