در پی تخلف یک شرکت خودرویی مبنی بر گران‌فروشی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معتقد است که مشکلات قضایی بین شرکت‌ها، بایستی از مراجع مربوطه پیگیری شود و بنده چون اطلاعات دقیقی از آن ندارم، دخالت نمی‌کنم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، حدود دوسالی است که از بازگشایی پرونده تخلف یک شرکت خودروساز خصوصی می‌گذرد اما هنوز حکم نهایی آن صادر نشده و پرونده بین سازمان حمایت و سازمان تعزیرات وزارت دادگستری در رفت و آمد است.

 
دراین رابطه، عباس علی‌آبادی در حاشیه مراسمی، تصریح کرد: بحث‌های قضایی و حقوقی بین شرکت‌ها را بایستی از مراجع مربوطه پیگیری کرد و بنده دخالتی نمی‌کنم؛ چرا که اطلاعات عمیق و دقیقی در مباحث حقوقی آن‌ها ندارم.
 
در این رابطه، امین‌حسین رحیمی- وزیر دادگستری- نیز در حاشیه هیات دولت، تصریح کرد: پرونده‌هایی که به دست ما رسیده و گزارش گران‌فروشی خودروسازان را اعلام کرده‌اند، در جریان رسیدگی است و هنوز نمی‌توان قطعی راجع به آن‌ها صحبت کرد. بایستی مراحل طی شود و زمان‌بر است.
 
پس از احراز شدن تخلف شرکت مذکور در سال 1400، پرونده این شرکت‌ در سال 1401 در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی واصل شد.
 
محمدعلی اسفنانی- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی- در این خصوص، تصریح کرد: تخلفی که سازمان حمایت از این شرکت خودرویی به ما اعلام کرد،  مبنی بر عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری منتهی به گران‌فروشی بود که میزان گران‌فروشی آن‌ها در حدود 900 میلیارد تومان بوده است که مشمول جریمه 14 هزار میلیارد تومانی بر این پرونده شده است.
 
یادآوری می‌شود که اردیبهشت ماه سال جاری، حساس فرهیدزاده- رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که این شرکت تقاضای تجدیدنظر کرده و مستنداتی را به شعبه رسیدگی پرونده ارجاع داده‌اند.
 
به دنبال این موضوع، سازمان تعزیرات دوبار درخواست استعلام می‌کند تا جزئیات بیشتری مشخص شود. با توجه به اینکه پاسخ درخواست اول، قانع‌کننده نبود؛ بنابراین مجدد درخواست داده شد تا پاسخی داده شود.
 
بر این اساس،  محمدصادق سلطانی- مدیر حقوقی سازمان حمایت- اعلام کرد: با توجه به استعلام اداره کل حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی در شهریور ماه سال 1402، مجدد پاسخ این سازمان در قالب نامه‌ای به اداره کل مذکور ارسال می‌شود.
 
پس از گذشت دو سال، همچنان پرونده شرکت مذکور میان دو سازمان (حمایت و تعزیرات) در رفت‌وآمد است و هنوز حکم نهایی صادر نشده است.

لینک کوتاه
وزیر صمت شرکت‌ها مدیر حقوقی سازمان حمایت

اخبار مرتبط

نظرات شما