وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صادرات و واردات هوشمندانه بازار را تنظیم می‌کند، گفت: تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت و از دست قاچاقچیان در امان است ولی یله و رها هم نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس علی‌آبادی که جهت پاسخ به پرسش جلال رشیدی کوچی و تعداد دیگری از نمایندگان مجلس درباره اینکه «چرا علی رغم گذشت یکسال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو (واردات خودروهای نو) تا این لحظه خودرو وارد کشور نشده است؟ در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، طی اظهاراتی با تاکید بر اینکه بی تردید ایران اسلامی را باید صنعتی کنیم و بدون شک تولید تنها راه پیشرفت کشور است، گفت: سالهای متمادی است که رهبر انقلاب با هوشمندی در شعار سال مفهوم و خود کلمه «تولید» را عمدا مطرح می‌کنند.
 
وی با اشاره به عناوین شعار سال طی سالهای 1396 تا 1402 افزود: رهبری شعار سال 1402 را «مهار تورم و رشد تولید» عنوان کردند و مهار تورم از مسیر رشد تولید ماندگار، عزت بخش و اشتغال آفرین است؛ این کار هوشمندانه و عقلانی است و دنیا آن را تجربه کرده است اما اثبات شیء «نفی ما عدا» نمی‌کند.
 
وزیر صمت تاکید کرد: صادرات و واردات هوشمندانه بازار را تنظیم می‌کند، تولید را رونق می‌بخشد، رقابت سالم را شکل می‌دهد، فناوری را ارتقا می‌دهد و ما را بین‌المللی می‌کند و پای ما را به بازارهای جهانی باز می‌کند. تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت و از دست قاچاقچیان در امان است ولی یله و رها هم نیست بلکه باید خود را رشد و ارتقا دهند و با کیفیت باشند و قیمت تولیدات‌شان مناسب باشد و در مجموع با حمایتی که می‌شود، متناسب با شرایط روز توان حضور در عرصه‌های بین‌المللی را نیز داشته باشد.

لینک کوتاه
وزیر صمت صادرات واردات هوشمندانه بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما