وزیر صمت با بیان اینکه قیمت خودروی برقی با بنزینی تفاوت چندانی ندارد، گفت: قیمت این خودروها از پنج میلیارد ریال آغاز می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، عباس علی آبادی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از 100 دستگاه تاکسی‌ برقی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته تاکسی‌های برقی به لحاظ قیمت همتراز خودروهای بنزینی است.
 
وی با بیان اینکه تولید این خودروها توسط تولید کنندگان داخلی شروع شده است، افزود: در طرح برقی سازی تاکسی‌ها قطعا شهرداری تهران تسهیلاتی ارایه می‌کند و ما هم با خودروسازان تفاهم کردیم به عنوان مثال اگر خودروی بنزینی فلان قیمت است فرایند برقی سازی نیز با حداقل افزایش انجام و در اختیار مردم قرار گیرد.
 
پیش از این شهردار تهران با تاکید بر اینکه بشدت دنبال برقی‌سازی ناوگان در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت هستیم، گفته بود: امسال اقدامات ما در حوزه توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل آغاز شده و در سال بعد به اوج خواهد رسید.
 
براساس این گزارش انعقاد قرارداد برای ورود 2 هزار دستگاه اتوبوس برقی، 25 هزار دستگاه تاکسی برقی، 10 هزار ون و 100 هزار موتور برقی گام مهمی بود که در سفر به چین برای برقی سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت برداشته شد.
 
مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی پایتخت با حضور علیرضا زاکانی شهردار و برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه
وزیر صمت قیمت خودروی برقی قیمت خودروی بنزینی

اخبار مرتبط