مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال تهران سومین سال خشک را تجربه می کند گفت:برای تامین و توزیع آب در استان تهران هر اقدامی که ممکن بود انجام دادیم و اولویت امسال ما برای پایداری آب استان تهران، مدیریت مصرف است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران "محسن اردکانی" در سومین قرارگاه رسانه آبفای استان تهران گفت: مطابق داده‌های ثبت‌شده و تجربیات پیشین، دوره‌های خشکسالی در استان تهران دوساله بوده و سپس چند سال ترسالی در این استان ثبت شده است، اما امسال شاهد سومین‌ خشکسالی پیاپی در استان تهران هستیم و رژیم خشکسالی این استان تغییر یافته است.
وی با اشاره به این‌که 75 درصد آب شرب استان تهران از منابع پشت سد تامین می‌شود، گفت: استان‌هایی مانند تهران که بخش عمده‌ای از تامین آب شرب‌شان وابسته به آب سطحی است، در خشکسالی‌ها آسیب‌پذیری بیشتر دارند.
مدیرعامل آبفای تهران خاطرنشان کرد: با شروع سالی آبی 1402-1403 حجم ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران 57 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کسری داشته و این در حالی است که اکنون با گذشت دو ماه از پاییز، بارش‌ها شروع نشده است.
اردکانی با بیان این‌که برای تامین و توزیع آب در استان تهران هر اقدامی که ممکن بود انجام دادیم و اکنون نوبت مدیریت مصرف است، افزود: مدیریت مصرف دارای سه رکن قانونی، ابزاری و فرهنگی است که فعالیت در حوزه فرهنگی ظرفیت‌های بالایی دارد و این وظیفه روابط عمومی‌هاست که ظرفیت‌های جدید را شناسایی کنند.
وی ادامه داد: با وجود این‌که امسال شاهد افزایش 2.5 درصدی مشترکان آب در استان تهران بودیم اما مردم تهران 62 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کردند که از این میزان،20 میلیون مترمکعب آن مربوبط به مشارکت‌های مردمی و مدیریت مصرف آنان بوده است.
مدیرعامل آبفای تهران خاطرنشان کرد: این‌که با مدیریت فشار و مدیریت توزیع، تلاش کنیم که مردم آب کمتری مصرف کنند نیاز سرکوب شده در جامعه ایجاد خواهد شد، باید تلاش کنیم تا با آموزش مردم و تغییر فرهنگ در جامعه، شاهد مشارکت خودجوش و مداوم مردم در مدیریت مصرف آب باشیم.
 
ثبت روز 13 اسفندماه به عنوان روز ملی آب در ایران
محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مدیریت منابع آب کشور در سومین قرارگاه رسانه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ثبت قریب الوقوع روز 13 اسفندماه به عنوان روز ملی آب در ایران خبر داد.
وی این اقدام هوشمندانه وزیر نیرو را فرصتی مغتنم برای مجموعه صنعت آب و آبفای کشور دانست و افزود: ثبت این روز در اسفندماه فرصت مناسبی برای اقدام های فرهنگی و رسانه‌ای خواهد بود.
رنجبران عبور موفق آبفای تهران از تابستان گذشته را مدیون مدیریت مطلوب فنی و مدیریت هنرمندانه رسانه‌ای این شرکت دانست.
وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مقوله اطلاع‌رسانی هنرمندانه، اقدام های فرهنگی و رسانه‌ای این شرکت را ارزشمند دانست و خواستار تقویت بیش از پیش آن شد.

لینک کوتاه
تهران خشک مدیریت مصرف

اخبار مرتبط

نظرات شما