دوشنبه، ۰۱ تير ۱۴۰۵
کانال تلگرام نسیم اقتصاد

آموزش و مشارکت زنان؛ محور اصلی ترویج مدیریت مصرف انرژی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو با تأکید بر نقش اثرگذار زنان در اصلاح الگوی مصرف انرژی، گفت: استفاده از ظرفیت زنان در خانواده، صنعت و جامعه می‌تواند به یکی از پیشران‌های اصلی مدیریت مصرف و عبور موفق از شرایط اوج بار تابستان تبدیل شود.

سومین نشست پویش ملی «25 درجه» با تأکید بر نقش زنان و شبکه‌های مردمی در مدیریت مصرف انرژی برگزار شد

مدیرکل فرهنگی اجتماعی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواد و سرپرست اداره‌کل روابط عمومی، امور بین‌الملل و مطالعات اجتماعی شرکت توانیر در سومین نشست پویش «25 درجه» بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت زنان، خانواده‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و شبکه‌های فرهنگی برای ترویج مدیریت مصرف انرژی و عبور موفق از اوج بار تابستان تأکید کردند.

قدردانی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته

رئیس‌جمهوری با قدردانی از اقدام‌های وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در مدیریت مصرف انرژی طی زمستان گذشته گفت: عبور موفق از دوره اوج مصرف نیازمند تداوم سیاست‌های مدیریت مصرف و تبدیل نهضت بهینه‌سازی مصرف انرژی به یک فرهنگ عمومی و رفتار سازمانی پایدار در سراسر کشور است.

پیام رئیس موسسه تحقیقات آب به مناسبت هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی

هفته مدیریت مصرف و هفته صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فرصتی برای بازخوانی یکی از مهم‌ترین الزامات حکمرانی پایدار و مسئولانه؛ یعنی مدیریت صحیح منابع و تقویت فرهنگ مصرف آگاهانه در همه سطوح جامعه است.

روش‌های غیرقیمتی راهکاری برای مدیریت مصرف سوخت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف اهمیت فراوانی دارد، گفت: استفاده از روش‌های غیرقیمتی راهکاری منطقی برای مدیریت مصرف انرژی و سوخت است.

مدیریت مصرف انرژی ضامن تداوم تولید و ارزآوری کشور است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را قلب تپنده ارزآوری و اشتغال در کشور دانست و گفت: باید با مدیریت صحیح مصرف در بخش‌های غیرمولد، سوخت مورد نیاز صنایع ازجمله پتروشیمی را تأمین کنیم تا چرخه اقتصاد و تولید ثروت در کشور دچار وقفه نشود.

ضرورت اجرای سیاست‌های غیرقیمتی در مدیریت مصرف سوخت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای سیاست‌های غیرقیمتی در برنامه هفتم توسعه و قوانین بودجه سنواتی با هدف مدیریت مصرف، تصریح کرد: اجرای صحیح این سیاست‌ها که همسو با تنوع بخشی به سبد سوخت کشور، شفافیت فروش و مصرف سوخت، جلوگیری از قاچاق سوخت و توزیع عادلانه یارانه سوخت تدوین شده به برطرف شدن ناترازی‌های موجود در این بخش کمک می‌کند.

منافع حاصل از مدیریت مصرف گاز در بهبود معیشت مردم اثرگذار است

رئیس‌جمهوری گفت: گازی که امروز برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها مصرف می‌شود، در صورت مدیریت مصرف داخلی، قابلیت ایجاد درآمدهای قابل‌توجهی برای کشور دارد و منافع حاصل از آن می‌تواند به صورت مستقیم در بهبود معیشت و رفاه عمومی مردم اثرگذار باشد.

صرفه جویی ارزی با مدیریت مصرف بنزین؛ کاهش سهمیه‌های غیر ضروری یکی از راه‌های کاهش مصرف

بررسی آمارهای مصرف نشان می دهد در سال های اخیر مصرف روزانه بنزین در کشور در محدوده 130 تا 135 میلیون لیتر قرار داشته است و در برخی روزهای پرتردد حتی از مرز 140 میلیون لیتر نیز عبور کرده است.

گلوگاه‌های اتلاف انرژی شناسایی می‌شود/ آمادگی 22 شرکت برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز

مسئولیت وزارت نفت در رویکرد نوین مدیریت انرژی دیگر پشت رگولاتور خانه‌ها تمام نمی‌شود. حالا «کارورهای انرژی» با ورود به قلب مصرف، موفق شده‌اند مصرف 14 مترمکعبی یک‌ خانه را به 4 مترمکعب برسانند؛ مسیری که صرفه‌جویی را از توصیه اخلاقی به «دارایی ارزشمند» در بورس تبدیل کرده است.

تصمیم‌های جدید درباره مدیریت مصرف بنزین با همراهی مردم اجرا می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه هر تصمیمی درباره مدیریت مصرف بنزین باید با همراهی و حمایت مردم باشد، گفت: حفظ معیشت مردم خط قرمز همه تصمیم‌هایی است که مسئولان می‌گیرند.

روایت پایداری شبکه برق در شرایط جنگی/ مردم با مدیریت مصرف برای تحقق تابستان بدون خاموشی یاری کنند

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با تشریح عملکرد صنعت برق در دو مقطع جنگی اخیر، از پایداری شبکه، تداوم تولید حتی در شرایط حملات و برنامه‌ریزی برای افزایش راندمان و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و تأکید کرد: در صورت همراهی مردم در مدیریت مصرف، امکان عبور از پیک تابستان بدون خاموشی وجود دارد.