فعال بازار طلا گفت: افزایش بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز در ابتدای هفته سوم مهرماه سبب رشد قیمت انواع سکه و طلا شد اما این رشد در پایان هفته تعدیل شد و حباب سکه 400 هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته سوم مهرماه اظهارداشت: در آخرین معاملات روز گذشته قیمت فلز زرد با توجه به نوسانات نرخ ارز در طول هفته با افزایش همراه بود.
 
وی افزود: بهای انس جهانی طلا با توجه به تحولات خاورمیانه افزایش یافت و روز گذشته به 1881 دلار رسید و به طور متوسط 49 دلار رشد هفتگی قیمت‌ را ثبت کرد.
 
فعال بازار طلا گفت: در نخستین روزهای هفته گذشته نرخ ارز سیر صعودی داشت و همزمان با این روند بهای انس جهانی نیز افزایش یافت و مجموع این دو عامل باعث رشد قیمت انواع سکه و طلا در بازار شد البته در روزهای پایانی هفته رشد قیمت‌ها تعدیل شد.
 
وی بیان کرد: قیمت سکه طرح جدید در اواسط هفته تا 32 میلیون تومان هم افزایش یافت اما دوباره قیمت آن سه میلیون و 200 هزار تومان تعدیل شد.
 
کشتی آرای گفت: طی هفته گذشته به طور میانگین سکه طرح قدیم 700 هزار تومان، سکه طرح جدید 720 هزار تومان، نیم سکه 550 هزار تومان، ربع سکه 450 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت.
 
وی ادامه داد: در بازه زمانی ذکر شده هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط 480 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 111 هزار تومان افزایش هفتگی قیمت را ثبت کردند.
 
فعال بازار طلا گفت: حباب سکه در هفته گذشته تا 6 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافت اما دوباره تعدیل یافت و در آخرین معاملات روز گذشته به پنج میلیون و 200 هزار تومان رسید و می‌توان گفته در هفته‌ای که سپری شد حباب سکه 400 هزارتومان کاهش داشت.
 
وی تصریح کرد: نوسانات طلا در بازار داخل متاثر از افزایش بهای جهانی انس طلا و نرخ ارز بود و با توجه به تحولات سیاسی سریع در منطقه نمی‌توان پیش‌بینی برای هفته آینده داشت.

لینک کوتاه
رشد قیمت سکه و طلا بازار طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما