قیمت طلا در بازار جهانی وارد روند جدید قیمتی شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، روند بازار حاکی از آن است که با بازگشایی بازار جهانی طلا، قیمت طلا کاهش 2 دلاری را تجربه کرده و به 2 هزار و 80 دلار رسید. این میزان کاهش قیمت، ریزش 0.1 درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.
 
با وجود کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، اما عملکرد یک هفته‌ای طلا بیانگر آن است که اونس طلا افزایش 49 دلاری را تجربه کرده است. این تغییر در طول یک ناه گذشته در حدود 41 دلار بوده است.
 
براساس گزارش رویترز، اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در کوتاه مدت را افزایش داد. به علاوه، کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید این فلز گرانبها را افزایش داده است.
 
اطلاعات موسسه مدیریت عرضه آمریکا در روز جمعه نشان داد شاخص مدیران خرید بخش تولید در این کشور در فوریه تا 47.8 کاهش یافته است، در حالی که در ماه قبل برابر با 49.1 بود. این شاخص برای شانزدهمین ماه پیاپی پایین‌تر از 50 قرار دارد که نشان دهنده رکود در بخش تولید کارخانه‌ای است.
 
فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه ژانویه بین 5.25 تا 5.50 درصد ثابت نگه داشت. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند این بانک نرخ بهره را تا پایان 2024 پایین بیاورد. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت اگر شرایط اقتصاد مطابق با خواسته بانک مرکزی باشد، نرخ بهره در تابستان کاهش خواهد یافت.
 
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
 

لینک کوتاه
بازار طلا قیمت‌ها بازار جهانی

اخبار مرتبط

نظرات شما