رییس اسبق اتحادیه طلا معتقد است: اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، همزمان با ریزش شدید قیمت دلار در بازار، قیمت طلا و سکه نیز وارد فاز نزولی شد؛ به طوری که در اولین روز هفته، شاهد ورود سکه و طلا به یک کانال پایین‌تر بودیم.

 
گزارش‌ها از روند بازار طلا حاکی از آن است که قیمت هر گرم طلای 18عیار در بازار 91 هزار تومان ریخت و به 2 میلیون و 793 هزار تومان رسید. هر مثقال طلا نیز در حدود 414 هزار تومان افت قیمت را تجربه و 12 میلیون و 82 هزار تومان قیمت پیدا کرد.
 
در بازار سکه نیز هر قطعه سکه امامی با کاهش یک میلیون و 421 هزار تومانی، به قیمت 32 میلیون و 132 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی نیز یک میلیون و 195 هزار تومان، نیم‌سکه و ربع سکه 600 هزار تومان و سکه گرمی 250 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.
 
بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 30 میلیون و 120 هزار تومان، نیم‌سکه 18 میلیون و 260 هزار تومان، ربع‌سکه 11 میلیون و 240 هزار تومان و سکه گرمی 5 میلیون و 920 هزار تومان قیمت داشت.
 
بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه در اولین روز هفته گفته است:‌ برخلاف هفته گذشته، روند قیمت ها در بازار نزولی بوده؛ تا جایی که قیمت دلار و سکه کاهش محسوسی نسبت به روز پنج‌شنبه داشته است.
 
وی با اشاره به کاهش هزار تا یک‌هزار و 200 تومانی قیمت دلار در بازار آزاد، عنوان کرده؛ قیمت سکه نیز کاهش یک میلیون و 400 هزار تومانی نسبت به معاملات پایانی روز پنج‌شنبه را تجربه کرده است.
 
این فعال بازار طلا از کاهش حباب سکه و بازگشت به کانال 4 میلیونی خبر داده و تصریح کرده است: با کاهش قیمت‌ها در بازار سکه، حباب سکه نیز کاهش یافته و به 4 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است.
 
او درباره ادامه روند نزولی قیمت‌ها در روزهای آتی گفته است: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نباید شاهد تغییر قیمت خاصی در بازار طلا حداقل تا دوشنبه باشیم؛ ولی اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

لینک کوتاه
بازار طلا قیمت سکه بازارهای جهانی

اخبار مرتبط

نظرات شما