وزیر راه و شهرسازی گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت 4/6 درصد رسید و سوادگری در طرح نهضت ملی مسکن باید به صفر برسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی (1 مهرماه) در مراسم افتتاح هفت مدرسه و بازدید نهایی از متروی پرند با اعلام افتتاح 14 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید پرند و پردیس خبر داد و گفت: در راستای مدیریت بازار مسکن همچنین مساکن مهر با سرعت هر چه بیشتر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد که طی روزهای آینده 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان آن تحویل می‌شود و در میلاد پیامبر اسلام (ص) 4 هزار واحد مسکونی مهر در شهر پرند به همراه متروی این شهر توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
 
افتتاح 10 هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس توسط وزیر راه و شهرسازی

 
مراسم افتتاح 10 هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت شهرهای جدید به بهره‌برداری رسید و در راستای این مراسم وزیر راه و شهرسازی، گفت: گفتن 10 هزار واحد در کلام راحت است اما ساخت 10 هزار واحد مسکونی قطعاً زمان‌بر و دشوار خواهد بود زیرا هماهنگی بین زنجیره مسکن پیچیده است.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: 240 هزار واحد مسکن مهر ناتمام به دولت سیزدهم در حالی به ارث رسید که بدون منابع مالی و آورده متقاضیان بود و بعضاً برخی از متقاضیان بیش‌از 10 سال منتظر تحویل واحدهای مسکن مهر بودند که این کار با دشواری‌های فراوان توسط دولت سیزدهم با تجهیز منابع و تأمین مالی انجام شد و هم‌اکنون شاهد افتتاح 10 هزار واحد مسکونی در پردیس هستیم.
 
بذرپاش از اتمام 140 هزار واحد باقی مانده از مسکن مهر در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد که تا پاییز سال‌جاری 7 هزار واحد و تا پایان سال 12 هزار واحد و تا پایان دولت سیزدهم تمامی واحدها تحویل خواهد شد.
 
وی گفت: در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و 760 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است و با تلاش‌های فراوان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بیش‌از 50 هزار هکتار زمین تأمین شد و این روند ادامه دار خواهد بود.
 
وی از واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت از دیگر موضوعات مورد توجه در حوزه مسکن عنوان کرد وگفت: مجموعاً در طی این ماه 32 هزار قطعه زمین تحت عنوان جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل می‌شود.
 
با اشاره به آمار بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی دز بخش ساختمان و مسکن در سال‌جاری رخ داد و گفت: در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه این مراکز به مثبت 4/6 درصد رسید.
 
وی گفت: به منظور کاهش تورم ضرورت دارد تا تولید و عرضه مسکن رونق یابد و در این راه تمام ارکان از جمله نظام بانکی باید در این راه کمک مؤثری داشته باشد.
 
بذرپاش تاکید کرد: نهضت قیمت تمام شده مسکن از موضوعات مهم در حال پیگیری است و عوامل تولید مسکن مانند مصالح ساختمانی و فولاد با قیمت کنترل شده به دست سازندگان برسد و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور است.
 
وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: سامان‌دهی بازار املاک و اجاره و همچنین نظارت بر بنگاه‌های مشاور املاک را از دیگر موارد مورد بررسی دولت است و در تلاش هستیم سوداگری در بخش مسکن به صفر برسد.

لینک کوتاه
رشد مسکن مرکز آمار بانک مرکزی طرح نهضت ملی مسکن

اخبار مرتبط

رشد 1069 واحدی شاخص کل

رشد 1069 واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد 1069 واحدی به 2,304,448.16 واحد رسید. 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما