مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چنانچه در فروش 11 قلم کالای موجود در طرح کالابرگ الکترونیکی که جزو کالاهای تعزیراتی است تخلفی رخ دهد، مردم باید آن را به تعزیرات یا سامانه 124 گزارش کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، اکنون اعضای خانوار دهک‌های یک تا سه جامعه، 400 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند که اگر 200 هزار تومان آن را از سبد کالای استانداردی که با مبنای قیمت‌های1401 تعریف شده خرید کنند، به‌ازای هر نفر 120 هزار تومان به‌علاوه میزان تورم اضافه شده در ماه جاری، اعتبار یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد.

در تماس‌هایی که برخی شهروندان با ایرنا داشتند به این نکته اشاره کردند که تعدادی از فروشگاه‌ها زمانی که فرد قصد خرید از طریق این فرآیند را دارد، با اعلام این موضوع که «باید از قبل کالای خود را رزرو کنید» یا «کالاهایی خاص با نشان تجاری خاص مشمول طرح می‌شود»، مرتکب تخلفاتی می‌شوند.

در این زمینه، «سید رضا یحیوی» مشاور معاون وزیر تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در این طرح به هیچ عنوان چنین چیزهایی مطرح نیست و فرد به‌سادگی می‌تواند با استفاده از دستگاه کارت‌خوان پرداخت خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این فرایند هیچ‌ پیش‌شرطی ندارد و فرد به‌سادگی می‌تواند با اعتبار کالابرگ خود از 122 هزار فروشگاه خرد و شعب 12 فروشگاه زنجیره‌ای خرید کند.

مشاور معاون وزیر تعاون تصریح‌کرد: از آنجایی‌که این 11 قلم خوراکی جزو کالاهای تعزیراتی هستند، هر نوع تخلف مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی و اجبار به خرید کالای خاص توسط فروشنده ممنوع بوده و مردم باید موارد را به تعزیرات یا سامانه 124 گزارش دهند تا با این تخلفات به‌صورت قانونی برخورد شود.

یحیوی بیان‌داشت: با خرید 200 هزار تومان از مبلغ یارانه به این شیوه، 120 هزار تومان به‌عنوان تشویقی اعتبار حساب فرد افزوده می‌شود. همچنین اگر تا پایان سال تورمی در این 11 گروه داشته باشیم، دولت آن مقدار را پوشش می‌دهد و شهروندان با همان قیمت اعلامی کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح قبلی کالابرگ مربوط به دهک‌های اول تا سوم جامعه بود و به‌این‌ترتیب 29 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. با اضافه‌شدن دهک‌های چهارم و پنجم، 19 میلیون شهروند دیگر به این تعداد افزوده شدند و اکنون جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی به 48 میلیون نفر رسیده است.

لینک کوتاه
مردم تخلفات کالابرگی تعزیرات سامانه ۱۲۴

اخبار مرتبط

نظرات شما