وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدف‌گذاری و تلاش دولت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در لایحه بودجه سال 1402 خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، سیدصولت مرتضوی‌ در پانزدهمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، اظهار کرد: منابع و مصارف بودجه سال آینده 2 هزار همت است.
 
وی با بیان اینکه تلاش دولت این بود که استقراض نداشته باشد، افزود: دولت سیزدهم 87 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.
 
مرتضوی با بیان اینکه با خلق پول تورم مهار نمی‌شود، گفت: برای تعیین دستمزد باید با سه‌جانبه‌گرایی به توافق عادلانه برسیم.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست دولت این است تا خرید خدمت را توسعه دهیم و 120 درصد منابع بیمه تکمیلی و 80 درصد شرح خدمات را برای بازنشستگان افزایش دادیم.
 
مرتضوی با بیان اینکه آموزش کارگران را جدی بگیریم و نظام استاد شاگردی را راه بیاندازیم، گفت: نرخ بیکاری استان مازندران از نرخ بیکاری متوسط کشوری پایین است و این قابل تقدیر است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران با بیان اینکه اشتغال، رونق‌ آفرین و رمز عبور از مشکلات است، اظهار کرد: مسئولان باید شبانه‌روز پای کار باشند تا برای آحاد جامعه اشتغال ایجاد کنیم.
 
وی، یکی از وظایف مهم دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در دهه 90 رشد اقتصادی کشور منفی بود و بدهی‌های گذشته زیادی برجا مانده که به‌عنوان نمونه صندوق بازنشستگی و چند بخش دیگر 420 هزار میلیارد تومان بدهی داشته‌اند.
 
مرتضوی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای برون‌رفت از مشکلات کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان مدنظر قرار گیرد می‌توان به پشتوانه کارگر و کارفرما شاهد افزایش تولید در کشور بود.
 
وی چالش‌های اقتصادی فعلی را ناشی از عدم توجه مناسب به اهمیت تولید دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم همه تلاش خود را برای تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری به‌کار می‌بندد.
 
مرتضوی، اشتغال دانش‌بنیان را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: استان مازندران با داشتن تمام ظرفیت‌ها باید شفابخش اشتغال کشور باشد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه اشتغال بخش کشاورزی در استان باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: اشتغال دریایی به رشد توسعه اقتصادی مازندران کمک می‌کند.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه در سال 1402 در دو بخش باید گام‌های بزرگی برداریم، ادامه داد: اشتغال از محل تبصره 18 و بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد اولویت اصلی در سال آینده است.
 
وی با اعلام اینکه وزارت کار متولی اشتغال است و با مردم صادق هستیم، گفت: نظام آموزشی اشتغال مناسب نیست و مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید مجاهدانه پای کار باشند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آستین ها را بالا بزنیم تا شرمنده مردم نشویم، گفت: شخص رئیس‌جمهور تمام‌قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود.

لینک کوتاه
وزیر کار کارگران بازنشستگان تورم

اخبار مرتبط

نظرات شما