عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس دهم گفت: تعیین منابع درآمدی غیرقابل تحقق برای بودجه و افزایش سقف اعتبارات آن موجب ایجاد کسری بودجه در طول سال میشود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به تغییر اعتبارات پیش بینی شده دولت در لایحه بودجه در جریان بررسی در مجلس گفت: تغییر و افزایش سقف اعتبارات لایحه بودجه در مجلس نشان دهنده عدم کار کارشناسی در این حوزه است و کار مجلس را هم زیر سوال می‌برد.
 
وی افزود: درباره متن لایحه بودجه نزدیک به یکسال کار کارشناسی در دولت انجام می‌شود و اگر امکان افزایش سقف اعتبارات در بودجه وجود داشت حتماً در دولت این کار انجام می شد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس دهم اظهار داشت: تعیین منابع درآمدی غیرقابل تحقق برای بودجه و افزایش سقف اعتبارات آن موجب ایجاد کسری بودجه در طول سال می شود.
 
داداشی خاطرنشان کرد: شاید هدف و نیت نماینده از افزایش سقف اعتبارات و تعیین هزینه برای آن حل مشکلات مردم باشد اما مسئله اینجاست که وقتی این اعتبارات محقق نشود ، نارضایتی مردم را در پی دارد.
 
وی افزود: نباید با کار غیر کارشناسی موجب افزایش توقعات در بحث تامین اعتبارات برای بخش‌های مختلف و هم موجب کسری بودجه در طول سال مالی دولت شد.

لینک کوتاه
افزایش سقف بودجه مجلس کسری بودجه و تورم

اخبار مرتبط

نظرات شما