مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با اشاره به اینکه 4 میلیون راس دام سبک مازاد در کشور داریم، گفت: هنوز هیچ دام زنده‌ای صادر نشده است.  

به گزارش نسیم اقتصاد، افشین صدر دادرس در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت صادرات دام زنده را تشریح کرد و گفت: هنوز هیچ دامی از مرزها خارج نشده و حتی به قرنطینه هم نرفته است.
 
وی علت کندی روند صادرات دام را وجود ابهاماتی در شیوه نامه صادرات دام دانست و افزود : مصوبه امسال شورای قیمت گذاری  در خصوص صادرات دام مصوبه خوبی بود، اما شیوه نامه آن بسیار پیچیده و دارای ابهامات بسیاری است.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: مراجع مختلف تصمیم گیری در این شیوه نامه باعث می شود رفت و برگشت ایجاد شود و فرآیند طولانی شود.
 
وی تصریح کرد: برای هر استانی سهمیه‌ای قرار دادند و به هر استانی عددی برای صادرات رسیده است و این باعث شده در خوزستان که تراکم و تقاضای خروج دام از استان بالا است با تقسیم سقف آن به تعداد متقاضیان، میزان سهمیه‌ای که به هر متقاضی می رسد بسیار کم باشد.
 
این فعال صنعت دامپروری عنوان کرد: ظرفیتی که یک لندینگ کرافت برای خروج دام از کشور و رساندن آن به مقصد دارد حدود 2500 راس است اما سهمیه هر متقاضی مثلا حدود 700 راس است و همین باعت شده که برای صادر کننده کار توجیه اقتصادی نداشته باشد، زیرا  باید کرایه 2500 راس را  بپردازد.
 
وی افزود:مسائل و مشکلات موجود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و امیدواریم ترتیب اثر داده شود.
 
دادرس در پاسخ به این سوال که چه تعداد دام سبک مازاد در کشور وجود دارد؟ گفت: بر اساس نامه هایی که خردادماه از استان‌های مختلف جمع آوری شد در حال حاضر حدود 4 میلیون راس دام سبک مازاد در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه
دام کشور ۴ میلیون راس دام سبک

اخبار مرتبط

نظرات شما