دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، رأی اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری را عیدی دیوان به کارگران و افراد مشمول قانون کار شاغل در دستگاه‌های اجرایی دانست.

به گزارش نسیم اقتصاد، هادی ابوی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص پرداخت عیدی و پاداش نوروزی کارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی گفت: دیوان عدالت چندین رأی صادر کرده که یکی مربوط به سال 1393 بود و به موجب آن کسانی که در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار هستند باید عیدی آنها بر مبنای کارگری باشد و سالی دو ماه حقوق را دریافت کنند.
 
وی افزود: با این حال دولت بخشنامه کرده که این افراد شامل حالشان نمی‌شود و همان عیدی امسال، یک میلیون و 600 هزار تومان به آنها پرداخت شده است.
 
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: مکرر از دیوان عدالت پیگیر بودیم که نهایتا دیوان اخیرا رأی خود را صادر کرد و رأی سال 1393 را به تایید رساند مبنی بر اینکه این افراد کارگر هستند و باید معادل دو ماه حقوق به آنها عیدی پرداخت شود.
 
ابوی گفت: این رأی، عیدی دیوان عدالت اداری به معنای واقعی برای کارگران و کسانی بود که در دستگاه‌های اجرایی شاغل و مشمول قانون کار هستند. کسانی هم که یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت کردند باید الباقی عیدی نوروزی به آنها پرداخت شود.

بر اساس رأی شماره 575 تاریخ 26 خرداد 1393  هیأت عمومی دیوان عدالت اداری که در جلسه تاریخ 17 اسفند 1400  هیأت عمومی به عنوان رأی صحیح اعلام شد، مقرر شده پرداخت عیدی کارگران مشمول قانون کار و شاغل در دستگاه‌های اجرایی بر اساس موازین مربوط به قانون کار و بر مبنای مصوبات شورای عالی کار صورت گیرد و با توجه به حکم مقرر در ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ششم اسفند 1370 این مبلغ برای هر یک از کارگران به نسبت یک سال کار، معادل 60 روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش خواهد بود.

لینک کوتاه
عیدی کارگران دیوان عدالت عیدی

اخبار مرتبط