مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به توصیه خبرنگار ضدِّفساد عمل کرده و از سِمت خود استعفا کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از “اقتصاد سالم”، پنجشنبه 30 ام دی ماه 1400 در خبری با عنوان “با پیگیری های رسانه ی فسادستیز؛ مدیرعامل متخلف ذوب آهن اصفهان برکنار شد” اعلام کردیم که پس از حدود 4 ماه پیگیری رسانه ی فسادستیز و افشای تخلفات منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ وی از سِمَت خود برکنار شد.
 
با این حال چند ساعت بعد روابط عمومی این شرکت با صدور بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد.
 
به دنبال این اتفاق در تاریخ دوشنبه 4 ام بهمن ماه خبرنگار افشاگر و ضدِّفساد با نگارش نامه ای سرگشاده به مدیرعامل شرکت دولتی ذوب آهن اصفهان؛ از او خواست که به منافع ایران زمین و مردمش فکر کرده و از پُستِ خود استعفا دهد.
 
“مجید معتمدی” در این نامه نوشت:” در حالیکه به دلایل متعدد از جمله مدیریتی و عملکردی عمرِ مدیریت شما در این کارخانه ی بزرگ دولتی به پایان رسیده اما مقاومتِ حضرتعالی در برابرِ برکناری و برخی پشت پرده ها و حمایت ها از شما؛ مانعِ پایانِ حضورتان در این شرکتِ دولتی که امانتِ مردم در دستان شماست، شده است. در این شرایط خواهشِ برادر کوچک تان از جنابعالی این است که منافعِ این کُهن سرزمین و مردم بزرگ و عزیز ایران را در نظر بگیرید و خودتان از سِمَت تان استعفا بدهید…”.
 
حال طبق جدیدترین اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با ارائه استعفانامه به سلیمانی _ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی _ از سِمت خود استعفا داده است.
 
پایگاه خبری “اقتصاد سالم” در واکنش به استعفای “منصور یزدی” فارغ از عملکردِ وی در ذوب آهن اصفهان؛ این استعفا را ارج نهاده و به عنوان یک اقدامِ “مدنی” و “عاقلانه” از ایشان تشکر می کند و امیدوار است دیگر مدیرانِ دولتیِ متخلف و ناکارآمدِ باقی مانده از دولتِ حسن روحانی به ویژه در حوزه ی معدن و صنایع معدنی نیز چنین رویه ای را در پیش گیرند…
 
اما خبر اولیه ی برکناریِ منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ به شرح زیر بود:
 
پس از حدود 4 ماه پیگیری رسانه ی فسادستیز و افشای تخلفاتِ منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ وی از سِمَت خود برکنار شد.
 
پایگاه خبری “اقتصاد سالم” اولین بار در تاریخ 11 مهر ماه 1400 با انتشار گزارشی با تیتر “ذوب آهن اصفهان، عابربانکِ نیروهای ضدِّ نظام شده است“؛ پرونده ی تخلفاتِ این مدیرِ ارشدِ دولتی باقی مانده از دولت تدبیر و امید را باز کرد.
 
در این خبر گزارش شد که اطلاعات و اسناد رسیده به این پایگاه خبری نشان می دهد “یزدی زاده” مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان این شرکت بزرگ دولتی را به اسپانسر و عابر بانکِ احزابِ تندروی شِبهِ برانداز و رسانه های آنها تبدیل کرده است که جایگزین احزابِ منحله و غیرقانونی ای همچون جبهه ی مشارکت پس از فتنه ی 88 شده اند.
 
همچنین اشاره شد که مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به همین اقدامات بسنده نکرده و علاوه بر آن پرسنل و کارمندانِ ایثارگر، رزمنده، جانباز و بازماندگان دوران دفاعِ مقدس در شرکت ذوب آهن اصفهان که منتقد وی و مخالفِ اقداماتش بوده اند را در طول این سالها به طرز ظریف و موذیانه ای تصفیه، بایکوت و منزوی کرده است.
 
این گزارش به مذاقِ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خوش نیامد به گونه ای که دستورِ شکایت از رسانه ی افشاگر را صادر کرد.
 
اما اتفاق عجیب و تاسف برانگیز و خیانت آمیزِ صورت گرفته از سوی مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان در این شکایت؛ سوءاستفاده و استفاده ابزاری از جایگاهِ رفیع و والای مقام معظم رهبری و مصالح و منافع ملی، برای تبرئه ی خود و پرونده سازی برای این پایگاه خبری در دادگاه بود.
 
شرکت ذوب آهن اصفهان در متن شکایتنامه اش خطاب به دادستان دادسرای انقلاب شهرستان لنجان در استان اصفهان، نوشته بود:” به استحضار می رساند اخیرا پایگاه خبری اقتصاد سالم اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه این شرکت و مدیران آن نموده که در این برهه زمانی چنین اقداماتی خلافِ منویات مقام معظم رهبری و برخلاف مصالح کشور و موجب بی انگیزه شدن مدیران در جهت خدمت می گردد… لذا ضمن اعلام شکایت؛ تعقیب، رسیدگی و مجازات مسئولین و عاملان انتشار این خبر مورد استدعا می باشد”.
 
این موضوع مجددا در گزارش دیگری اطلاع رسانی شد.
 
افشاگری های “اقتصاد سالم” واکنشِ خشمگینانه ی “منصور یزدی زاده” را به دنبال داشت به گونه ای که این بار عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان با برقراریِ تماس با وزارتِ فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش کردند اقتصاد سالم را “فیلتر” و از دسترس خارج کنند! که خوشبختانه تمام این توطئه ها، با لطف خدا و درایت و ذکاوت مسئولان در دستگاه ها و سازمان های ذی ربط؛ خنثی شد.
 
درنهایت پایگاه خبری “اقتصاد سالم” خبرهای دیگری از تخلفات مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان منتشر کرد که ماحصل آن 2 شکایت قضاییِ منصور یزدی زاده از این پایگاه خبری ست که هم اکنون در دستگاه قضایی در دستِ رسیدگی است.
 
در این شرایط جدیدترین اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری نشان می دهد که در جلسه ی برگزار شده با حضور مسئولان مرتبط، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از سِمَت خود برکنار شده است.
 
به زودی نامِ مدیرعامل جدید این شرکت اعلام می شود.
 
مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت ذوب آهن اصفهان به زودی در محل این شرکت برگزار می شود.
 
تلاش ذوب آهن اصفهان برای تطمیعِ رسانه ی افشاگر
 
اما تمام این ماجراها در حالی ست که پیش از این شرکت ذوب آهن اصفهان سعی کرده بود با تطمیع؛ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را از رسالت خود بازداشته و با خود همراه کند.
با تطمیع و تهدیدِ رسانه ی افشاگر؛
ذوب آهن اصفهان خواستار حذفِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعاملش شد!

 
سه نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان ابتدا با وعده و تطمیع و بعد با تهدید؛ تلاش کردند سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را مجبور به حذف خبرهای افشاگرانه و انتقادیِ منتشره درباره ی مدیرعامل این شرکت، بکنند.
 
2 روز پیش (شنبه 29 آبان) 2 نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان طی تماس های تلفنی مکرر با سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، خواستار برگزاری جلسه ای حضوری و دیدار با وی شدند.
 
این جلسه ساعت 11:45 روز گذشته (یکشنبه 30 آبان) با حضور سه نفر از عواملِ اعزامی شرکت ذوب آهن اصفهان (با مشخصات آقایان ع ح غ / م ا / ح ع)، به مدت 1 ساعت و 48 دقیقه در شهر تهران، برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه افراد یاد شده تلاش کردند با تطمیع و دادنِ وعده ی همکاری و حمایت از پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ سردبیر این رسانه را راضی به حذفِ خبرهای انتقادیِ و افشاگرانه ی منتشره درباره ی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، بکنند.
 
در این رابطه آنها خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” اظهارات و کُدهایی مبنی بر وعده و تطمیع مطرح کردند که برخی از آنها به شرح زیر است:” آقا ما می خواهیم با شما دوست باشیم؛ چه کار باید بکنیم؟… ما برای تعامل و همکاری با سایت اقتصاد سالم آمده ایم… تشریف بیاورید اصفهان، 2 روز از کارخانه ذوب آهن بازدید کنید… با خانواده تشریف بیاورید اصفهان… چرا دشمنی! چرا دوستی نه!؟… ما از رسانه ها حمایتِ مالی می کنیم…”
 
آنها حتی در این زمینه یکی از پیشکسوتان و بزرگان رسانه ای و مطبوعاتی استان اصفهان را واسطه کرده و در حین جلسه با وی تماس تلفنی برقرار کرده و از او خواستند ریش سفیدی کرده و واسطه ی آنها با پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، برای به قول خودشان دوستی و تعامل! و رسیدن به اهداف شان شود…
 
در این زمینه آقای (نام نزد رسانه محفوظ است) در صحبتهای خود خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” عنوان کرد “خطا و اشتباهِ مدیریت نباید باعث آسیب دیدنِ کارخانه و تولید شود”، که سردبیر اقتصاد سالم نیز در پاسخ تاکید کرد حفاظت و حمایت از تولید و اشتغال در کشور، جزو چارچوب های کاری این رسانه بوده و یکی از اهدافِ اصلیِ مبارزه با فساد، حمایت از تولید است.
 
در ادامه سردبیر پایگاه خبری اقتصاد سالم خطاب به عواملِ اعزامیِ شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که افشای فساد و مبارزه با تخلفاتِ مدیرانِ دولتی؛ حسبِ دستوراتِ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر “ضرورت تمرکز این دولت بر مبارزه با فساد و احیای اعتماد مردم به دولت”، صورت می گیرد.
 
در نهایت با ادامه ی صحبتها و مقاومت سردبیرِ این پایگاه خبری در برابر تمامِ تطمیع ها و وعده های داده شده از سوی 3 نفر واسطه ی اعزام شده از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان به تهران در این جلسه؛ آنها وارد فاز تهدید شده و عنوان کردند که “در صورت حذف نشدنِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از روی خروجی سایت “اقتصاد سالم”؛ آنها شکایت قضایی صورت گرفته از این پایگاه خبری را تا آخر پیگیری خواهند کرد…”.
 
علاوه بر این آنها مدعی بودند که کامنت های منتشره در پایین اخبار منتشره درباره ی شرکت ذوب آهن اصفهان (که نظراتِ مخاطبان و خوانندگان اخبار است)، ناصحیح و نادرست است و باید کامنت های زیرِ اخبار نیز حذف و حتی امکانِ کامنت گذاری از سوی مخاطبان نیز حذف و بسته شود!
 
در این رابطه سردبیر “اقتصاد سالم” در پاسخ اعلام کرد که این پایگاه خبری حسبِ وظیفه ی ذاتی خود به عنوان یک رسانه و همچنین برای اجرای فرمانِ آتش به اختیار مقام معظم رهبری؛ وارد عرصه مبارزه با فساد شده و با افتخار، در هر دادگاه و محکمه ی قضایی صالحه حاضر شده و از عملکرد خود در افشای فساد و صیانت از مامِ میهن، دفاع خواهد کرد.
 
وی همچنین درباره ی کامنت ها اظهار کرد که “کامنت”، نظرِ مردم و مخاطبان و ضامنِ حفظِ آزادی بیان و ایجادِ امکانِ ابرازِ نظر برای مردم و همچنین مجرایی برای افشای فساد و ارسال اطلاعات از سوی مردم بوده و حذف و بستنِ کامنت ها؛ نقضِ اصولِ آزادی بیان و برخلافِ حقوق شهروندیِ مخاطبانِ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” است.

لینک کوتاه
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان استعفا

اخبار مرتبط

نظرات شما