رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از صدور و تمدید بیش از 2600 فقره کارت بازرگانی در سه ماهه اول امسال در تهران خبر داد و گفت: درخواست‌های حوزه تولید خارج از نوبت بررسی و تائید می‌شود و درحوزه بازرگانی نیز کمتر از یک هفته زمان بندی و از کارتابل خارج می‌شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، هوشنگ رضائی ثمرین در گفت‌وگو با ایسنا، از صدور 572 کارت جدید بازرگانی و 2051 فقره کارت تمدیدی، در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
 
کاهش صدور کارت بازرگانی برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها
 
وی افزود: این میزان صدور و تمدید کارت به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش یک درصدی داشته که دلیل آن نظامندی درصدور کارت‌ها در جهت جلوگیری ازسوء استفاده‌های احتمالی است.
 
رئیس اداره بازرگانی خارجی استان تهران همچنین از کاهش زمان رسیدگی به پروندهای ثبت سفارش خبر داد و گفت: در فصل اول امسال 19 هزار پرونده وارد کارتابل سازمان صمت شده که پس از بررسی کارشناسان 15 هزار و 490 پرونده به ارزش بر 4993 میلیون یورو تایید شده است.
 
کالاهای مورد نیاز اولید در صدر سفارش‌ها

 
به گفته وی درخواست‌های حوزه تولید خارج از نوبت بررسی و تائید می‌شود و درحوزه بازرگانی نیز کمتر از یک هفته زمان بندی و از کارتابل خارج می‌شود.
 
این مقام مسئول بیشترین کالاهای بررسی و تائید شده را مواد اولیه خام و واسطه‌ای تولید و ماشین آلات و قطعات صنعتی که ساخت داخل نداشته‌اند عنوان کرد.

لینک کوتاه
ثبت سفارش‌های مربوط تولید

اخبار مرتبط

نظرات شما