همزمان با افزایش 80 درصدی قیمت مسکن در تهران در سال گذشته قیمت مسکن های مهر نیز میلیاردی شد و این افزایش قیمت مسکن های مهر در حالی رقم خورده است که در سال های اوایل دهه 90 هزینه خرید امتیاز مسکن مهر تنها 15 میلیون تومان بوده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، این روزها نه تنها بازار مسکن تهران در رکود عمیقی فرو رفته است بلکه معاملات مسکن مهر نیز به حداقل رسیده است؛ قیمت نجومی مسکن و کاهش قدرت خرید مردم یکی از اصلی ترین دلایل به حداقل رسیدن معاملات در بازار مسکن است و از طرف دیگر عدم چشم انداز روشن از آینده نرخ ارز به کاهش بیشتر معاملات مسکن دامن زده است.
 
طبق آمارهای رسمی کاهش معاملات مسکن در تهران موجب ریزش چند درصدی میانگین قیمت مسکن در ماه های ابتدایی سال جاری شده است به طوری که طبق آمار بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در تهران در اردیبهشت سال جاری 3 درصد کاهش داشته است.
 
پیش بینی مشاوران املاک در خصوص افزایش قیمت مسکن های مهر در اواخر سال گذشته و ماه های ابتدایی امسال نیز محقق نشده است و چه بسا رکود حاکم شده بر بازار مسکن نیز منجر به کاهش قیمت در برخی از فازهای آن شده است.
 
بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس در فازهای 2 و 3 از اواخر سال گذشته تاکنون کاهش داشته است به طوری که واحدهای یک میلیارد تومانی فاز 3 پردیس در حال حاضر به قیمت 900 میلیون تومان رسیده اند.
 
 بازارگرمی مشاوران املاک برای رونق دادن به بازار مسکن این منطقه در اواخر سال گذشته نیز نتوانست خریداران را به این بازار بازگرداند؛ واحدهای مسکن مهر فاز 2 پردیس در حالی امروز در بازه قیمتی یک میلیارد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان خرید و فروش می شود که مشاوران املاک نوید قیمت یک میلیارد و 500 تا 600 میلیون تومانی برای واحدهای این منطقه می دادند.
 
گفتنی است که پردیس متنوع ترین واحدهای مسکونی را در خود جای داده است و در بازه های قیمتی 500 میلیون تومان تا دو میلیارد و 200 میلیون تومان در این منطقه می شود صاحب خانه شد؛ در حال حاضر واحدهای 87 متری فاز 11 این منطقه 585 میلیون تومان قیمت خورده اند و واحدهای 2 خوابه فاز 3 پردیس نیز در حال حاضر 900 میلیون تومان قیمت خورده اند.
 
در این بین اما هشتگرد یکی از ارزان ترین مسکن های مهر را در بر دارد به طوری که در حال حاضر با 250 میلیون تومان می توان صاحب یک واحد 79 متری در این منطقه شد؛ گفتنی است که این منطقه در چند ماه اخیر از نوسانات قیمتی در امان بوده است و به نحوی رکود حاکم شده بر بازار مسکن این منطقه مانع افزایش قیمت ها در بازار مسکن مهر هشتگرد شده است.
 
گفتنی است که در بازه قیمتی 300 تا 500 میلیون تومانی در شهر پرند نیز می شود صاحب مسکن مهر شد به طوری که واحدهای 101 متری فاز 4 مسکن مهر پرند در حال حاضر در بازه قیمتی 400 تا 500 میلیون تومان خرید و فروش می شود و در این بین اما قیمت واحدهای مسکن مهر فازهای 1 و 2 این منطقه میلیاردی شده است و خرید یک واحد مسکونی 113 متری در فاز یک مسکن مهر پرند در حال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون تومان پول می خواهد.
 
قیمت روز برخی از واحدهای مسکن مهر در جدول زیر آمده است:


لینک کوتاه
تلاش دلالان مسکن ریزش ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی قیمت‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما