علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت شنبه در سفر به جنوب شرق استان تهران، چند طرح صنعتی را افتتاح کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، علیرضا رزم حسینی روز شنبه با سفر به جنوب شرق استان تهران، واحدهای تولیدی پارچه بافی، روغن سازی و پروتئینی را افتتاح کرد.
 
همچنین در این سفر کارخانه تعاونی و تولیدی زیبا چوب افتتاح شد که دارای ظرفیت تولید 11 هزار و 250 تن hpl است و کاربرد محصولات آن در زمینه نمای ساختمان و کابینت را دارد.
 
 میزان سرمایه گذاری ثابت در این کارخانه تاکنون 100 میلیارد ریال به صورت ریالی و 6 میلیون یورو به صورت ارزی بوده است.
 
 عمده مشکلات این واحد در زمینه تامین سرمایه در گردش و صدور مجوز بهره برداری واحد روغن سازی است.
 
در صورت تامین سرمایه، سالیانه حدود 20 میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری خواهد شد و کاهش ارزبری خواهد داشت.
 
 این کارخانه در زمینی به مساحت 12000 مترمربع و با زیربنای 5000 متر مربع در شهرک صنعتی پیشوا ورامین قرار دارد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه برای پیگیری و حل مشکلات این واحد راکد و  فعال‌سازی آن قول مساعد داد.
 
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به شهرستان های جنوب شرق استان تهران با حضور در شهرک صنعتی خوارزمی خطوط توسعه کارخانه مهیا پروتئین را افتتاح کرد.
 
این کارخانه در زمینه تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات پروتئینی فعالیت دارد و  ظرفیت تولید 113 هزار تن انواع گوشت مرغ، گوسفند، گوساله، ماهی، همبرگر، سوسیس و کالباس و ناگت را دارد.
 
این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 16 هزار و 800 متر مربع و با زیربنای 22 هزار و 909 متر مربع در شهرک صنعتی خوارزمی پاکدشت واقع است و برای حدود یک هزار و 400 نفر شغل به وجود آورده است.
 
 مجتمع صنایع غذایی مهیا پروتئین تهران فعالیت خود را در سال 1381 در زمینه تامین، تولید، بسته بندی و توزیع مواد پروتئینی آغاز کرد و در سال 1399 با تکمیل و راه‌اندازی بزرگترین و پیشرفته ترین مجتمع تولید مواد پروتئینی و غذایی کشور(شهر پروتئین مهیا) گامی جدید در توسعه این صنعت برداشت.
 
تاریخ شروع تولید در این واحد از سال 1399 بوده است و میزان سرمایه گذاری آن 1134میلیارد تومان بوده است.
 
زیرساختهای واگذار شده به این مجتمع صنعتی پروتئنی از سوی شهرک صنعتی خوارزمی(استان تهران) برق 3/9مگاوات، آب 44مترمکعب در شبانه روز، گاز 486 مترمکعب در شبانه روز و ظرفیت تصفیه خانه آن 400مترمکعب در شبانه روز است.
 
افتتاح فاز توسعه شرکت جهان اروم اویاز قرچک از دیگر برنامه های وزیر صمت در سفر به جنوب شرق استان تهران بود.
 
این کارخانه در زمینی به مساحت بیش از 67 هزار و 816 متر مربع قرار دارد و خط تولید پارچه های حلقوی بافت با عرض 3 متر است که در زمینه دکور پرده و منسوجات خانگی کاربرد دارد.
 
 با افتتاح این طرح توسعه زمینه اشتغال 200 نفر فراهم می شود که کل اشتغال کارخانه بیش از 850 نفر است.
 
شرکت جهان اروم اویاز در زمینه تولید انواع پارچه مبلی از  سال 1397 راه اندازی شده است؛ این واحد ظرفیت تولید 33 میلیون و 600 هزار متر مربع انواع پارچه مبلی را دارد.
 
 میزان سرمایه گذاری ثابت برای این شرکت 300 میلیارد تومان به صورت ریالی و 60 میلیون دلار به صورت ارزی است.
 
این شرکت در زمینی به مساحت 38 هزار و 129 متر مربع و با زیربنای 33 هزار و 19 متر مربع در شهرک صنعتی قرچک  است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح این خط توسعه‌ای، از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید و در جریان ظرفیت‌های آن قرار گرفت.
 
 جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، رئیس سازمان صمت استان تهران، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران ونماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید و افتتاح وزیر صمت را همراهی کردند.

لینک کوتاه
وزیر صمت چند طرح صنعتی جنوب شرق استان تهران افتتاح

اخبار مرتبط

نظرات شما