معاون مدیرعامل ایران‌خودرو در نشست خبری امروز به ارائه توضیحاتی درباره محصولات جدید ایران‌خودرو پرداخت.

به گزارش نسیم اقتصاد، کیانوش پور مجیب به عنوان معاون مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: نقشه راه ایران‌خودرو مصوبه گرفته و یکی از خروجی‌ها بحث توسعه موتور سه سیلندر است. سامانه GDI در این موتور به کار خواهد رفت ضمن این که یک جهش فناوریکی در قوای محرکه ایران‌خودرو صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دستورکارهای ایران‌خودرو در رابطه یا قوای محرکه هیبرید است. دو محصول در این حوزه نمونه‌سازی شده است. یکی پلاگین هایبرید دنا و دیگری نمونه تمام برقی دنا است. کار دیگری که قرار است انجام دهیم این است که تمام اجزای سامانه هیبریدی و برقی را بومی‌سازی کنیم. شرکت‌های دانش‌بنیان این کار را انجام خواهند داد. سیستم خنک‌کاری نیز عوض شده و یک منبع انبساط جداگانه قرار داده شده است.

پورمجیب اظهار کرد: در رابطه با توسعه گیربکس یک نوع 6 دنده را در دستور کار قرار دادیم و در اسفند ماه رونمایی می‌شود. علاوه بر این یک گیربکس نیمه اتوماتیک را در سال 1400 عرضه می‌کنیم. گیربکس اتوماتیک دابل کلاچ نیز توسط ایپکو و نیرومحرکه توسعه خواهیم داد.

وی گفت: محصولاتی نیز که درحال‌حاضر عرضه می‌شوند توسعه داده خواهد شد. رانا پلاس در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. سورن پلاس نیز از لحاظ ظاهری و قوای محرکه نیز ارتفا داده شده است. پژو 207 اتوماتیک پانوراما نیز اردیبهشت تحویل مشتریان می‌شود.

پورمجیب در پایان اشاره کرد: دنا پلاس اتومات گیربکس 6 دنده دارد. در این خودرو حدود 100 قطعه تغییر داده شده است. رام دنا پلاس تغییر داده شده که این کار نیاز به توان مهندسی بالایی دارد.

لینک کوتاه
جزئیات تولید راناپلاس پژو ۲۰۷ پانوراما

اخبار مرتبط

نظرات شما