رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از فوت دلخراش 20 نوجوان زیر 16 سال در تهران طی سال گذشته در سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آمار فوتی نوجوانان زیر 16 سال در تهران در اثر حوادث رانندگی توضیحاتی ارائه داد.
 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: کودکان هم مانند بزرگترها گروهی از کاربران ترافیکی به عنوان عابر پیاده، سرنشین خودرو و … در حال تردد هستند و متأسفانه گاهی اوقات هم مثلاً می‌توانند به عنوان راکب موتورسیکلت ظاهر شوند.
 
وی بیان داشت: بسی جای تأسف و ناراحتی دارد که بگوییم متأسفانه 20 نفر از افرادی که در سال 1402 جان خود را از دست داده‌اند همه زیر 16 سال سن داشته‌اند که بر همین اساس در گروه کودک و نوجوان قرار می‌گیرند.
 
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بین این متوفیان از کودک یک سال و چند ماهه داشته‌ایم تا نوجوان 16 ساله که این موضوع از این جهت اهمیت دارد که سن این افراد واقعاً کم بوده است.
 
سرهنگ جوانبخت افزود: در این بین باید به مسؤولیت خانواده‌ها نیز اشاره داشت. در قانون مجازات اسلامی اگر کودک به هر عنوان مرتکب تخلفی شود و مقصر شناخته شود تقصیر خود را خواهد گرفت ولی مسؤولیت اصلی متوجه والدین این کودک است که نتوانسته‌اند مدیریت لازم را داشته باشند و این خطرات روی داده است.

لینک کوتاه
فوت دلخراش نوجوان تهرانی تصادفات رانندگی

اخبار مرتبط