محمد عطاردیان گفت: مذاکرات تعیین دستمزد برای سال جدید از هفته آینده آغاز می‌شود. حدس می‌زنم که بین بیست تا بیست‌ و پنج درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، با نزدیک شدن به سال جدید مقدار افزایش حقوق در بخش به‌قول‌معروف حقوق‌بگیر و به‌خصوص قشر کارگری به یکی از دغدغه‌های مهم تبدیل می‌شود. افزایش حقوق امسال چقدر خواهد بود؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با رئیس کانون عالی انجمن‌های کارفرمایان به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

یکی از تشکل‌های مهمی که در تعیین دستمزد کارگران و کارمندان نقش‌آفرینی می‌کند کانون عالی انجمن‌های کارفرمایی است. محمد عطاریان رئیس هیئت‌مدیره این کانون در رابطه با افزایش حقوق امسال اظهار داشت: قاعدتاً دستمزد باید افزایش پیدا کند چون مقدار کنونی بسیار پایین است. موضوع اینجاست که دستمزدها هر چه قدر شود بازهم کم خواهد بود اما اقتصاد ایران اجازه این کار را نمی‌دهد. به‌هرحال مقدار افزایش حقوق باید به‌اندازه تورم باشد. در حال محاسبه این عدد هستیم. برای حضور در جلسات مذاکره درباره حقوق دعوت شده‌ایم و این جلسات از هفته آینده شروع می‌شود. حدس می‌زنم که بین بیست تا بیست و پنج درصد افزایش حقوق داشته باشیم. البته حتی اگر چنین شود کافی نخواهد بود و دردی را از کارگر دوا نمی‌کند.

عطاردیان در ادامه گفت: افراد در انجمن‌های صنفی مربوط به شغل خود عضو می‌شوند و بعد انجمن‌های مشابه یک کانون تشکیل می‌دهند. هر استان کانون استانی خاص خودش را دارد. از میان اعضای کانون‌های استانی, اعضای کانون عالی انتخاب می‌شوند. وظیفه و فلسفه کانون دفاع از منافع صنفی اعضا است.

عطاردیان در ادامه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین گرفتاری کانون کارفرمایان اقتصاد مریض کشور است. متاسفانه در راه درست قدم برداشته نمی‌شود. تنها راه این است که اشتغال آفرینی شود. بیست‌ودو میلیون حاشیه‌نشین و فرودست داریم. اگر به حال این قشر وسیع فکری نشود دیر یا زود صدای آنها در می‌آید. خود من عضو شورای عالی اشتغال هستم. از مشکلات اطلاع دارند ولی گوش نمی کنند. مدام گفته می‌شود که کار باید به بخش خصوصی واگذار شود اما این کار در عمل انجام نمی‌شود. در کار تمام شرکت‌ها و کارگزاری‌ها دخالت می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌هایی که به اسم خصوصی دایره شده‌اند خصوصی نیستند. به‌عنوان‌مثال واقعیت این است که چیزی به اسم بانک خصوصی نداریم. در حال حاضر فقط یک بانک خصوص داریم که آن‌هم معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار می‌شود. با شعار دادن و گمانه‌زنی نمی‌توان به‌جایی رسید. تا کار نباشد مشکلی حل نخواهد شد. 

لینک کوتاه
حقوق‌ها سال آینده افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما