مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمز ارز در کشور خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاههای امنیتی و انتظامی را مشمول دریافت پاداش و حق کشف عنوان کرد که از 22 اردیبهشت امسال اجرایی شده است.
 
وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز عنوان کرد که پاداش معرفی مراکز استخراج غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی می توانند نسبت به اعلام موارد مشکوک در سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir  و در بخش ثبت گزارش رمزارز غیر مجاز اقدام کنند.
 
وی با اشاره به افزایش 2 برابری سقف پاداش کشف ماینر غیر مجاز در دوایر دولتی توضیح داد: مرحله نخست پاداشها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف 25 میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف 50 میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی 15 روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.
 
رجبی مشهدی محاسبه بخش دوم پاداشها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیر مجاز رمز ارز عنوان کرد که بیش از یک سوم این بخش از پاداشها طی مدت 40 روز به عامل شناسایی کننده و الباقی به مجریان و ضابطان قضایی ذی ربط پرداخت می شود.
 
وی تصریح کرد: پیش از ابلاغ ویرایش جدید، سقف پاداش بابت معرفی مراکز غیر مجاز رمز ارز 10 میلیون تومان بود که فقط بر اساس مدت زمان و میزان انرژی مصرفی غیر مجاز محاسبه و پرداخت می شد و پاداشها با ضریب 1.5 درصد بهای هر کیلوواتساعت برق مصرفی محاسبه می شد که هم اکنون این ضریب به 3 درصد افزایش یافته و علاوه بر پاداش مربوط به تعداد ماینرهای کشف شده، پرداخت می شود.
 
مدیرعامل توانیر حفظ محرمانگی و هویت گزارشگران مراکز غیر مجاز را از الزامات مورد تاکید در این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: معرفی ماینرهای غیرمجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و هدر رفت انرژی از وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه برق و لوازم برقی مشترکان جلوگیری می کند و نقش به سزایی در جلوگیری از خاموشی و تامین برق مطمئن و پایدار مصرف کنندگان به ویژه در شرایط پرباری شبکه دارد.

لینک کوتاه
افزایش مراکز غیر مجاز رمز ارز مدیرعامل شرکت توانیر

اخبار مرتبط

نظرات شما