هم اکنون نرخ هر کیلو دام سبک با وزن پایین 39 تا 40 هزار تومان و دام با وزن بالا 37 تا 38 هزار تومان بوده که در مقایسه با هفته اخیر یک هزار و 500 تومان کاهش داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، منصور پوریان رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور از استمرار افت نرخ دام در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو دام سبک با وزن پایین 39 تا 40 هزار تومان و دام با وزن بالا 37 تا 38 هزار تومان بوده که در مقایسه با هفته اخیر یک هزار تا یک هزار و 500 تومان کاهش داشته است.

 وی با اشاره به اینکه نرخ دام سنگین کماکان روبه کاهش است، بیان کرد: درحال‌حاضر ترافیک دام سنگین در دامداری‌ها بالاست و هر چه سرمای هوا زیادتر می‌شود، احتمال شیوع بیماری افزایش می‌یابد که از این رو باید تدابیری برای کاهش ترافیک دام اندیشیده شود.

 پوریان با تاکید بر خروج انباشت دام در دامداری‌ها بیان کرد: انباشتگی دام سبک و سنگین در واحد‌های دامداری به حدی بالاست که با افزایش وزن دام به بیش از 60 تا 62 کیلوگرم باید تمهیداتی، برای خروج آن اندیشیده شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده ادامه داد: با توجه به زایش‌های پاییز و افزایش جمعیت دام سبک روند کاهشی نرخ استمرار خواهد داشت، از این رو سیاستی در خصوص صادرات باید اتخاذ شود تا دامداران از حیث کاهش نرخ متضرر نشوند.

 به گفته وی، با توجه به ازدیاد عرضه دام در برابر تقاضا نرخ در مقایسه با ماه‌های اخیر اُفت محسوسی داشته که این امر در بازار گوشت بی‌تاثیر نبوده است.

 پوریان در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در بخش گوشت نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد عرضه و تولید دام پاییز انتظار می‌رود که نرخ گوشت به نرخ منطقی خود در بازار برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه
استمرار کاهش قیمت دام بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما