رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: امسال صادرات سیب زمینی در کشور بسیار ناچیز بوده و عامل مزبور تاثیری در بازار داخلی این محصول کشاورزی نداشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد، تسنیم نوشت: محمدرحیم نیازی افزود: یکی از دلائل صادرات حداقلی سیب زمینی این است که جذبه قیمت این محصول کشاورزی در بازار داخلی بیشتر از صادرات بوده است.

وی اظهارداشت: ماندگاری بسیار کم و در یک کلام کیفیت سیب زمینی از دیگر دلائل کمی صادرات این محصول است.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: روند کند عرضه سیب زمینی در بازار طی سال جاری مبتنی بر چند عامل از جمله تاخیر زمانی کاشت این محصول با توجه به بارندگی های ابتدای فصل بهار و سرما بوده است.

وی افزود: بطور طبیعی وقتی عملیات کاشت محصولی با تاخیر زمانی مواجه شود به همان نسبت عملیات برداشت نیز با تاخیر مواجه خواهد شد.

نیازی اظهارداشت: امسال به همین دلیل عرضه سیب زمینی به بازار روند کندی داشته است.

وی گفت: خوشبختانه محصول تازه سیب زمینی از عجب شیر، فارس، اصفهان و کرمانشاه در حال ورود با بازار است و از هفته آینده نیز سیب زمینی همدان وارد بازار می شود.

رئیس هیئت مدیره و سخنگوی انجمن ملی سیب زمینی ایران افزود: بدون شک با ورود محصول تازه سیب زمینی بصورت انبوه به بازار قیمت این محصول مهم کشاورزی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه یادآورشد: امسال کیفیت تولید سیب زمینی نسبت به سال های گذشته به دلیل بارش های خوب و شرایط اقلیمی مناسب از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است.

لینک کوتاه
دلیل واقعی گرانی سیب زمینی

اخبار مرتبط

پایان گرانی برنج هندی

پایان گرانی برنج هندی

دو منبع دولتی در دومین کشور بزرگ تولیدکننده جهان اعلام کردند که ذخایر برنج هند در آغاز... 17 مرداد 1402

نظرات شما