دو منبع دولتی در دومین کشور بزرگ تولیدکننده جهان اعلام کردند که ذخایر برنج هند در آغاز ماه اگوست تقریباً سه برابر هدف خود بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، این مازاد بازار همراه با محصول فصل جدید که قرار است تا ماه اکتبر وارد بازار شود، امیدواری را افزایش می‌دهد که دهلی نو ممنوعیت صادرات اخیر را کاهش دهد. بزرگترین صادرکننده برنج جهان ماه گذشته دستور توقف غیرمنتظره صادرات برنج سفید غیر باسماتی را صادر کرد و قیمت‌ها را به بالاترین سطح چند ساله رسانده بود.

منابع به رویترز گفتند که ذخایر برنج هندی در انبارهای دولتی در اول ماه آگوست به 37.6 میلیون تن رسید. همچنین اعلام کردند که ما در انتهای سال بازاریابی برنج 2022 تا 2023 هستیم و ذخایر ما بیش از حد کافی است.

کشاورزان هندی که معمولاً کاشت برنج را در ماه های بارانی ژوئن و جولای آغاز می‌کنند، برداشت محصول فصل جدید را از اکتبر آغاز می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کشاورزان هندی تاکنون 23.7 میلیون هکتار برنج تابستانی کاشته‌اند که 1.71 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، زیرا باران‌های موسمی حیاتی در ماه جولای احیاء شده و به کشاورزان کمک کرد تا کاشت را تسریع کنند.

لینک کوتاه
گرانی برنج هندی ذخایر برنج هندی