رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توزیع میوه شب عید از 25 اسفند در این استان آغاز می شود،گفت: ذخایر میوه نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، کریم ذوالفقاری در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در این استان از 25 اسفندماه آغاز می شود، گفت: قیمت عرضه این میوه ها برای شب عید هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان ذخیره سازی سیب درختی و پرتقال نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر است، افزود: اجازه نخواهیم داد نوسان قیمت میوه، مردم را در ایام عید اذیت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سیب درختی از مبادی تامین به استان حمل و در سردخانه ها ذخیره شده است، گفت: 40 درصد محصول پرتقال نیز حمل شده و باقی آن هم در حال حمل است.

ذوالفقاری اضافه کرد: 3 برابر سال های قبل سیب درختی در سردخانه ها برای ایام عید ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد:قیمت میوه های تنظیم بازار شب عید 30 درصد کمتر از میانگین قیمت بازار خواهد بود.

32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب های نامتعارف آبیاری می شود

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت کشت محصولات کشاورزی با آب های نامتعارف در استان تهران، اظهارداشت: 32 هزار هکتار از زمین های جنوب استان با آب های نامتعارف آبیاری می شود.

به گفته وی، 17 هزار هکتار از اراضی که با آب های نامتعارف آبیاری می‌شود در شهر ری قرار دارد، 15 هزار هکتار آن نیز  در ورامین و مقدار جزیی هم در قرچک است.

ذوالفقاری با بیان اینکه اراضی که با آب های مذکور آبیاری می شود مربوط به محصولاتی مانند غلات و علوفه های دامی است،اضافه کرد: از غلات کشت شده در این اراضی می توان به محصولاتی مانند  گندم، جو، مقدار کمی کلزا و ذرت علوفه ای اشاره کرد ضمن اینکه بنده نمی‌توانم بگویم که آبیاری با آبهای نامتعارف، حتی در مورد گندم و جو هم بی خطر است.

وی با اشاره به اینکه اجازه کشت محصولاتی مانند برنج و سبزی و صیفی را با آب های نامتعارف نمی دهیم،افزود: خطر تولید این محصولات با آب های نامتعارف زیاد است و اجازه این کار را نمی دهیم.

نمی دانیم وزارت بهداشت سلامت این محصولات را تایید کرده یا نه

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی محصولات مانند سبزی و صیفی به صورت تازه خوری مصرف می شوند،افزود: برخی نیز مانند کتان، کنف و پنبه مصرف خوراکی ندارند همچنین برخی دیگر مانند گندم مصرف خوراکی دارند اما از تولید تا مصرف فرآوری می شوند و چون فرآوری می شوند آلودگی چندانی از این نظر برای مصرف کننده نخواهند داشت.

ذوالفقاری درباره اینکه آیا وزارت بهداشت تایید کرده است که این محصولات خطری برای مصرف کننده ندارند و درصد خطر آنها صفر است؟ گفت: نمی دانم، بنده اطلاعاتی ندارم از خودشان باید سوال کنید.

لینک کوتاه
آغاز توزیع میوه شب عید تهران

اخبار مرتبط

نظرات شما